Avatar billede duncan_dk Nybegynder
07. november 2006 - 08:51 Der er 3 kommentarer

Optimal bærbar?

Hej.
Jeg skal købe en ny bærbar.

Hvad er et "most" mht. specifikationer.
(her tænker jeg processor, ram, grafikkort, skærmopløsning)

Jeg kan f.eks. se, at nogle processorer i dag hedder "du core" er det bedst?

MVH.
Christian
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. november 2006 - 09:00 #1
Det kommer meget an på hvad du vil bruge den til. For mig er det processor kraft, meget ram, fylder og vejer lidt, lang levetid på batteriet, stor holdbarhed. så jeg køber nok en IBM X60.

Til gengæld er jeg ligeglad med skærmens størrelse, grafik og lyd ydelsen og andet lir, men det kunne jo sagtens betyde noget for dig
Avatar billede espersen Novice
07. november 2006 - 12:58 #2
must - er jo netop hvad der er dine behov

krav til fx.
batteritid
cpu-kraft (store beregninger etc)
grafikkort (nyeste spil, 3d-arbejde eller bare alm. office/studie- brug + filmvisning)
ønskede stik (firewire, tv-out?)
vægt (når den skal slæbes omkring)
design?
Avatar billede espersen Novice
07. november 2006 - 12:59 #3
læs køberguiden på http://laptopworld.dk/index.php?id=22

og se en masse danske anmeldelser af laptops i meget forskellige udgaver på http://laptopworld.dk/index.php?id=44