Avatar billede fillen Nybegynder
06. november 2006 - 17:27 Der er 4 kommentarer

Computer med Windows 98 - Bredbånd virker ikke.

Jeg har et problem med min computer, der kører Windows 98. den vil gerne gå på internettet via bredbånd hjemme hos mig selv, men ikke ovre hos en af mine venner, der ligesom jeg også har bredbånd hos tdc.

Jeg synes det er svært at finde rundt i internetindstillingerne i 98. Jeg bruger selv mest Windows XP.

Nogen, der kan forklare, hvad jeg skal gøre for at kunne komme på nettet hos min ven?
Det skal lige siges, at jeg godt kan komme på nettet hos ham, når jeg bruger min bærbare computer med XP.
Avatar billede fillen Nybegynder
07. november 2006 - 14:00 #2
Det hjælper desværre ikke. Har fundet ud af, at min 98'er heller ikke virker hos mig selv, hvis jeg tilslutter den direkte til TDC-boksen (routeren - må det vel være), men kun igennem min trådløse router.
Avatar billede faxy Nybegynder
09. november 2006 - 14:04 #3
ved ikke om jeg forstod den sidste besked men gå ned i start

også i kør

skriv command

sort boks hopper op skriv

ip config /all

se om den får en ipadresse
undernetmaske/subnetmaske
standart gateway

og post resultatet heroppe
Avatar billede fillen Nybegynder
09. november 2006 - 16:51 #4
Problemet er midlertidigt løst vha. en router.