Avatar billede huvohu Nybegynder
06. november 2006 - 13:03 Der er 9 kommentarer

extern harddisk Seagate

Jeg har lige nyinstalleret Win 2000. Jeg har en Seagate extern harddisk, som jeg ikke kan finde i stifinder. Jeg har set i device manager og der er den opregnet og hvis man ser på egenskaber der, fungerer devicet godt og der er også installeret en driver fra Microsoft, som tidligere virkede godt nok. Jeg har også prøvet at afinstallere disken, tage kablet ud og sætte det i USB porten igen og windows melder ny hardware og det ser ud som om den er installeret igen med driver osv. men jeg kan stadig ikke finde den i min computer eller stifinder.
Er der nogen, der kender en løsning på problemet?
Avatar billede komputerdk Mester
06. november 2006 - 13:51 #1
hvis det er en ny disk skal du :

kontrol panel>administration>computeradministation >lager > diskhåndtering > opret partition (primær) på din USB disk (IKKE din alm. HD.. du må IKKE slette partitionerne) > skal formateret før den virker..

en partition er når man siger til harddisken, du skal bruge så meget.. så derfor kan du godt have en computer med et c og d drev (harddisk) selvom der kun er en fysisk harddisk i.. det skyldes en primær partition og en logisk udvidet partition.
Avatar billede nva Praktikant
06. november 2006 - 13:58 #2
Du bør ikke have flere spørgsmål om det samme problem http://www.eksperten.dk/spm/743010
Avatar billede Slettet bruger
06. november 2006 - 14:50 #3
når du er kommet ind i diskhåndtering, skal du højreklikke på firkanten til venstre og vælge "initialiser disk"  herefter kan du oprette de partitioner du har brug for.

Det kræver servicepack 2 !
Avatar billede huvohu Nybegynder
06. november 2006 - 20:51 #4
Tak for hjælpen. Det var lige sagen. Nu kan jeg atter komme til mine backups.
Venlig hilsen
HUVOHU
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2006 - 07:26 #5
HUVOHU så må du gerne accepterer svaret fra den der løste dit problem.
(erkender selv at jeg er en grisk point-luder  så JEG bliver hvertfald meget skuffet hvis du snyder vedkommende der hjalp dig for point ! ;o)
Avatar billede komputerdk Mester
07. november 2006 - 07:46 #6
henrik_svendsen: er det SP2 på Win2K eller XP? (rigtigt godt tip, er langt mere brugervenligt end fdisk / partitionmagic og NT's administrationtool)..
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2006 - 09:54 #7
jeg havde lige overset at det var W2K.      Komputerdk jeg forstår ikke helt dit spørgsmål/kommentar ?  gider du forklarer dig lidt nærmere ?
Avatar billede komputerdk Mester
07. november 2006 - 10:18 #8
oh - kendte ikke til metoden (med at initialisere disken) - spørgsmålet var om det var til Win2K SP2 eller XP Sp2 (men det svarer du jo selv på :) )
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2006 - 10:37 #9
ok. he he.

huvohu  hvad siger du !