Avatar billede niklasnina Nybegynder
06. november 2006 - 09:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

farver på skærm

En af mine venner har lige pludselig fået et mærkrligt problem med farverne på sin skærm som er en Acer 19 tommer.alt på skærmen bliver mærkeligt grønt og mørkt og det er ikke muligt at justerre farver eller lys.Vi har prøvet at hente den sidste driver til grafigkortet men det har ikke hjulpet.Hvad kan det mon skyldes?
Avatar billede newts Nybegynder
06. november 2006 - 10:10 #1
Du har nok haft stikket ude fra skærmen til PCen.
Måske er en af beene bukkede. Husk at tilslutte powerstikket EFTER skærmstikket.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
06. november 2006 - 10:31 #2
Det vil  jeg se efter næste gang jeg er hjemme hos ham.Men vi har nu ikke haft stikket ude hverken powerstikket eller skærmstikket.
Avatar billede newts Nybegynder
06. november 2006 - 15:48 #3
Det kan være at stikke har været faldet ud, eller en "lillebror" har leget, eller "mor" har haft gang i støvsugeren og "forsøgt" at gemme sporene.....
Så under alle omstændigheder, prøv at se efter om stikket er med bøjet ben.
Ellers må du lige prøve med en anden skærm. Hvis en anden skærm virker men hans nuværende ikke virker, er det skærmen som er defekt.
Avatar billede summer Mester
06. november 2006 - 17:58 #4
Nu ved jeg ikke om det er en fladskærm eller CRT
Det med farverne kan også skyldes påvirkning af magnetisme. Jeg havder en gang en magnetisk lygte til at stå tæt ved skærmen. Foran på skærmen sidder en knap med den kan man guide sig hen til et omvendt U med en skråstreg igennem. Dette klarer problemet hvis det er dette.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
07. november 2006 - 09:01 #5
Jeg skal nok prøve alle muglighederne og vende tilbage.
Avatar billede niklasnina Nybegynder
09. november 2006 - 19:10 #6
så har jeg løst problemet,det var skærmen der var problemet den er simpelthen stået af.jeg prøvede at tilslutte en anden pc hvis grafikkort var ok og der var problemet også.hvordan med point?
Avatar billede newts Nybegynder
09. november 2006 - 20:22 #7
Giv dem bare til niklasnina, da jeg ikke svare for at få point, men for at give igen for den hjælp jeg har fundet på siden.
Avatar billede summer Mester
10. november 2006 - 00:47 #8
Du fandt jo selv løsningen, så læg selv et svar og tag dine udlovede point ;-)
Avatar billede niklasnina Nybegynder
10. november 2006 - 08:47 #9
ok