Avatar billede heloo Nybegynder
05. november 2006 - 18:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

simpel RegularExpressionValidator hjælp

hvordan laver jeg en regex hvor bruger skal indtaste mindst 5 karakterer i passwordfeltet..
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2006 - 18:08 #1
F.eks:

.{5,}
Avatar billede driis Nybegynder
05. november 2006 - 18:11 #2
Kan læses som alle karakterer (.) minimum 5, maksimal ej defineret ( {5,} )

Men vær opmærksom på at RegularExpressionValidator altid tillader en tom streng. Derfor har du brug for at kombinere RegularExpressionValidator'en med en RequiredFieldValidator.
Avatar billede heloo Nybegynder
06. november 2006 - 08:23 #3
den er i vinkel, send svar.
hvordan kan man samtidig sørge for at det kun er bogstaver og tal der indtastes?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
06. november 2006 - 21:53 #4
/w{5,}
Avatar billede heloo Nybegynder
06. november 2006 - 22:20 #5
ok, hvad betyder /W ? er æøå med?
Avatar billede driis Nybegynder
06. november 2006 - 23:04 #6
Svar
\w betyder alle word-characters. Dvs. typisk a-z og A-Z. Jeg er ikke sikker på om æøå er med, men det er ret nemt at efterprøve.
Avatar billede heloo Nybegynder
06. november 2006 - 23:12 #7
oki (det er de ikke kan jeg fortælle), tak for hjælpen også til janus...