Avatar billede saking Nybegynder
05. november 2006 - 17:21 Der er 6 kommentarer

Power-on password

Jeg har en HP Compaq NC6000 bærbar som jeg har glemt koden til. Når jeg starter den, står der: "Power-on password". Hvordan fjerner jeg det?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. november 2006 - 17:43 #1
Ikke muligt. Du skal have fat i HP.. Problemet er at data/password står gemt i en EEPRom chip. Den kan kun resettes af HP. Ikke via nulstilling af bios som normalt. Det er det samme med IBMs T modeller.

Venlig Hilsen

Nicki
Avatar billede saking Nybegynder
05. november 2006 - 17:46 #2
Avatar billede innercitydk Nybegynder
05. november 2006 - 17:49 #3
http://www.tech-faq.com/forum/power-password-recovery-compaq-laptop-711.html

Der er andre der har haft problemet før dig :( Det er et genialt system hvad tyveri angår, men ret nederen når man glemmer sin kode. Det er nemlig ikke omfattet af garantien..
Avatar billede saking Nybegynder
05. november 2006 - 18:51 #4
Kan du fortælle mig hvad en AC-Adapter er? Der står nemlig:

1. Remove AC-adapter
2. Remove battery pack
3. Remove RTC-battery
5. Wait 15 minutes
6. Connect AC-adapter
7. Turn on computer and enter to cmos-setup (F10)
8. Save changes and exit
9. Turn computer off
10. Remove AC-adapter
11. Reconnect RTC-battery
12. Reconnect AC-adapter
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. november 2006 - 19:35 #5
ac adapter er din strømforsyning
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. november 2006 - 12:49 #6
Der er desværre ikke noget at gøre. Kontakt HP og de vil sige det samme. Det værste er at garantien ikke dækker udskiftningen af eeprommen.

Vh Nicki