Avatar billede offerlam Nybegynder
03. november 2006 - 13:20 Der er 4 kommentarer

skal trækker kolonne navne ud fra en tabelle og vise dem

hejsa Eksperter

Jeg skal bruge en SQL kommando hvor jeg trækker navne på kolonnerne fra en tabel og viser dem i ASP. Det eneste jeg vil ha her er SQL kommandoen kan selv hvad der følger.

Jeg har søgt lidt rundt og fundet denne kommando:

SELECT * from INFORMATION_SCHEMA.tables WHERE table_type = 'BASE TABLE'

Men den tager kun tabel navne ud og ikke kolonnerne. Den tager også en masse mere, men det er ligemget. Jeg vedhæfter den som en lille ledetråd på hvad det er jeg vil og hvordan det evt. skal gøres.

Håber i kan hjælpe god J DAG!!!

Casper
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. november 2006 - 13:22 #1
select * from information_schema.columns where table_name = 'Dit tabelnavn'
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. november 2006 - 13:23 #2
De to views kan også kombineres og joines via Table_Name i begge.
Avatar billede offerlam Nybegynder
03. november 2006 - 13:28 #3
mange tak....jeg har givet dig point.....
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
03. november 2006 - 13:32 #4
Har du accepteret?