Avatar billede netro Nybegynder
01. november 2006 - 16:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flytte VS-mappe

Jeg har prøvet at flytte Visual-Studio mappen (hvor projects, websites mv ligger). Ved installationen smed den automatisk mappen i "Dokumenter", men der vil jeg ikke have den.

Jeg har rettet den gamle lokation til den nye inde i VS flere steder, men der mangler åbenbart noget at blive rettet, for jeg får følgende fejl, når jeg laver et nyt projekt og prøver at kompilere det.

Error    1    Invalid file name for file monitoring: 'C:\Documents and Settings\...ny placering...\WebSites\WebSite1'. Common reasons for failure include:  - The filename is not a valid Win32 file name.  - The filename is not an absolute path.  - The filename contains wildcard characters.  - The file specified is a directory.  - Access denied.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. november 2006 - 19:37 #1
hehe.. sjovt du lige nævner det... jeg har selv været af samme overbevisning som dig. Så nu spørger jeg meget nysgerrigt; hvorfor vil du ikke have den liggende under Dokumenter i din profil?
Avatar billede netro Nybegynder
02. november 2006 - 00:33 #2
Jeg synes bare ikke den hører til der - rent kategoriseringsmæssigt. Ved du hvad jeg gør for at få det til at køre igen?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
02. november 2006 - 21:15 #3
Vælg Tools -> Options og under Projects and Solutions kan du sætte dine mapper til hvad du ønsker.

Jeg vil nu ikke råde dig til at lave noget om, idet flere andre programmer også tager det for givet at du anvender defaultsettings.

mht. din error 1, hvad er filename så?
Avatar billede netro Nybegynder
02. november 2006 - 23:21 #4
Jeg har rettet stien de tre stder, men tænkte der var mere, der skulle rettes.

Error    1    C:\Documents and Settings\...ny placering...\WebSites\WebSite1\Default.aspx: ASP.NET runtime error: Invalid file name for file monitoring: 'C:\Documents and Settings\...ny placering...\WebSites\WebSite1'. Common reasons for failure include:
- The filename is not a valid Win32 file name.
- The filename is not an absolute path.
- The filename contains wildcard characters.
- The file specified is a directory.
- Access denied.    C:\Documents and Settings\...ny placering...\WebSites\WebSite1\Default.aspx    1    1    C:\...\WebSite1\
Avatar billede netro Nybegynder
02. november 2006 - 23:31 #5
Der peges på den øverste linie i aspx-filen:

<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>
Avatar billede netro Nybegynder
02. november 2006 - 23:32 #6
I øvrigt får jeg samme fejl nu, når jeg lægger mappen tilbage i Dokumenter.
Avatar billede netro Nybegynder
16. november 2006 - 15:10 #7
Jeg ved ikke, hvad der gik galt. Nu har jeg reinstalleret OS, og det virker igen.