Avatar billede jps6kb Novice
01. november 2006 - 12:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adgang, bruger og upload på Win2003

Hej,

Jeg sidder og er ved at slå ting i stykker nu.
Jeg vil uploade et billede i min webapplikation, men jeg får en UnauthorizedAccessException.

Jeg har givet fuld skrue på rettigheder for IUSR_Blah og Network Service, som jeg erindrer ville løse problemet, men ikke denne gang.
Jeg kiggede så på en tidligere app som jeg havde lavet hvor det virkede, men der var ike bruger jeg ikke havde set før.. OWS_xxxxxx. Der er en masse af dem, som skulle være admin for forskellige sites jeg har lavet. Påstår den.

Hvordan får jeg evt. en bruger til mit nye site? Er det nødvendigt? Hvad gør jeg ellers? :)
Avatar billede jps6kb Novice
01. november 2006 - 15:58 #1
Ikke nogen? :/
Avatar billede thrytter Nybegynder
01. november 2006 - 16:06 #2
Prøv at tilføje

  <identity impersonate="true" />

i din Web.Config - sikrer at applikationen kører under IUSR_Blah
Avatar billede jps6kb Novice
01. november 2006 - 16:16 #3
Det giver bare

A connection was successfully established with the server, but then an error occurred during the login process. (provider: Shared Memory Provider, error: 0 - No process is on the other end of the pipe.)
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. november 2006 - 17:45 #4
Er der en sql-server indblandet?
Mvh
Avatar billede jps6kb Novice
01. november 2006 - 21:31 #5
Det er der.. SQL 2005 Express.. men det er jo kun et problem når jeg skriver
<identity impersonate="true" />

Ellers kører det som det skal :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 22:06 #6
Er express'en sat op til at acceptere begge typer authentication (brugernavn/adgangskode og windows)?
Mvh
Avatar billede jps6kb Novice
07. november 2006 - 22:22 #7
Hov.. jeg beklager meget.. jeg var sikker på at jeg havde fået lukket her. Problemet gik i sig selv igen. Jeg aner faktisk ikke hvad der gjorde det, men et eller andet skete i hvertfald.
Jeg takker mange gange for deltagelse og interesse. :)