Avatar billede danmarlin Praktikant
31. oktober 2006 - 18:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke bruge remote desktop via dsl-router

Hej,

Jeg har en windowsXP proff. maskine som er koblet til en Zyxel 660H router som herefter kører gennem en dsl-forbindelse.
Maskinen står i Sverige.
Internettet fungerer fint.
Jeg har nu installeret en zyxel vpn-client som fint kobler til deres router i Danmark, men jeg får ikke lov til at komme gennem forbindelsen med remote desktop.

Jeg kan desværre ikke komme ind i routeren. De ved ikke helt hvem der har sat den op i tidernes morgen.

Nu har jeg taget routeren med hjem til Danmark og kan efter at have reset den komme ind i den fra en anden maskine, men ikke fra den maskine fra Sverige.
Jeg kan pinge den, men ellers ikke andet.
(jeg har samme ip som routeren)

Jeg mistænker at der kan være noget galt med netkortet men så forstår jeg ikke helt hvordan de hidtil har kunnet komme på internettet.

Kan nogen finde nogen tråd i dette, og kan der evt. være problemer med at bruge remote desktop via dsl ?
Avatar billede danmarlin Praktikant
31. oktober 2006 - 19:29 #1
Jeg har nu fundet ud af at netværkskortet var defekt. Efter at have skiftet dette kan jeg nu få fat i routeren uden problemer.

Nu er der så bare et spørgsmål tilbage........når remote desktop virker når jeg kobler maskinen til en almindelig adsl-linie, vil det så også virke når de i Sverige kobler op med en dsl-linie ??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
31. oktober 2006 - 22:19 #2
I princippet, ja. Men det afhænger også af hvad udbyderen i Sverige tillader af trafik. Mine forældre har ADSL via arrownet.dk. De tillader f.eks. ikke trafik til de porte der bruges til fjernsupport forbindelse.
Avatar billede danmarlin Praktikant
08. november 2006 - 16:29 #3
Nu har de haft fat i en tekniker i Sverige. Man skal åbenbart have en fast IP-adresse i Sverige for at det virker.
Hvis du lige ligger et svar får du point.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. november 2006 - 17:38 #4
Ok.
Avatar billede danmarlin Praktikant
09. november 2006 - 11:38 #5
lukker
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
09. november 2006 - 16:41 #6
Takker.