Avatar billede thm1971 Nybegynder
31. oktober 2006 - 12:02 Der er 2 kommentarer

Langsom overførsel af data fra SQL 2005 view til tabel

Oprettet view der bygger på tabel i SQL 2005 (SP1 til SQL 2005 er installeret). Data vises i løbet af max. 5 min. i view'et, men når der skal overføres data til tabel tager overførslen timer. Har oprettet overførslen i SSIS pakke og har også testet vha. import wizard med samme resultat. Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende og fundet en løsning på problemet? Jeg har  flere års erfaring med SQL 2000 og er aldrig før stødt ind i et tilsvarende problem der.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
31. oktober 2006 - 12:53 #1
Har du nogle indexer på tabellen du inserter i?
Kan der være låsningsproblemer?
Avatar billede thm1971 Nybegynder
31. oktober 2006 - 13:36 #2
Problemet løst vha. sub select i view og overførslen tager ca. 4-5 min. som forventet! Der er ikke indexer på indsættelsestabellen, men tak for forslaget.