Avatar billede brazilo Nybegynder
30. oktober 2006 - 15:29 Der er 8 kommentarer

min hjeme sidde åbner ok i explore og crazy i mozilla?

Hvordan kan det være at min hjemmesidde åbner ok i explore og at den ikke åbler korrekt i mozilla? www.imexdesign.com
Avatar billede olebole Juniormester
30. oktober 2006 - 15:38 #1
<ole>

Hos mig ligner den noget, der absolut ikke burde være meningen ... i begge browsere  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede niels_hansen Praktikant
30. oktober 2006 - 15:39 #2
også her, ingen af dem viser det korrekt.
Avatar billede brazilo Nybegynder
30. oktober 2006 - 15:51 #3
i min er den ok i explore
men hvordan skal koden se ud, hvis den skal aabne korrekt i alle browsere
Avatar billede old-faithful Praktikant
30. oktober 2006 - 15:59 #4
Jeg bruger Internet Explorer (opløsning 1024x768), og der ser det også "crazy" ud. Måske skyldes det at du har placeret objekterne på grundlag af procenttal, og så afhænger deres placering i høj grad af f.eks. opløsning og vinduets størrelse.
Avatar billede brazilo Nybegynder
30. oktober 2006 - 16:25 #5
ok, saa det er bedre at lave placerineg i px? mit vindue er 1280-1024, men hvad laver man en hjemmesidde efter?
Avatar billede theprofessor Nybegynder
30. oktober 2006 - 17:21 #6
Du har nok lavede den typiske begynderfejl og brugt frontepage eller lign. frontend der automatisk optimisere sider til EI 6.x
...nok ikke så smart!  Hvis jeg var dig ville jeg downloade den ny version of firefox, burg Firefox værktøjer til at editere din HTML og javascript, og blive ved indtil nr. errors =  nul  og save den ny version. Så skal det nok lykkes...iøvrigt den ny version of IE7.0 for Windows Vista har løst denne problem--der er ingen forskel mellem visning i IE, Mozilla, Netscape, Opera el. firefox i den ny browser..
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2006 - 08:55 #7
'Frontend' dækker den kode, brugeren loader i sin browser. Programmet, man skriver koden i, kaldes en editor  :)

Derudover er det en udbredt misforståelse, at Firefox er mere fejlfri end IE - og at den overholder standarderne bedre. Det er desværre ikke korrekt!
I det meste af sidste år lå FF ifølge Symantec foran IE, hvad angår sikkerhedshuller ... og det på den ufede måde.
Derudover indeholder FF oceaner af alvorlige fejl - f.eks. dens DOM-lag, som er komplet fucked-up og mestendels består af fejl.

Det er bare politisk ukorrekt at nævne den slags ... men det gør det ikke forkert  ;o)
Avatar billede brazilo Nybegynder
31. oktober 2006 - 11:14 #8
Men hvad kode skal jeg bruger for at den aabner ens i alle browser?