Avatar billede joachims Nybegynder
30. oktober 2006 - 14:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort sender intet tv-out signal..

Min bærbare har et Intel® 82852/82855 med tv-out, jeg kan bare ikke få billedet over på tv'et.
Jeg har installeret den nyeste driver der findes, men man kan bare ikke vælge tv som skærm inde i opsætningen.
Der går et composit video ud fra kortet, der har jeg en lille omformer som laver den om til s-video, og den kører i et scartstik med der har s-video og phonokanaler omme bagpå.
Jeg har sørget for at have mit tv tændt mens jeg starter.
Avatar billede c-holst Novice
30. oktober 2006 - 22:07 #1
hvad siger manualen til din maskine, hvad skal du gøre for at aktivere tv-signalet.

på nogle typer maskiner skal man trykke på en knap for at skifte mellem tv og skærm, og kan ikke vise begge dele på samme tid. Ved selv ikke om det gælder for din

har du prøvet at køre uden svideoomformeren

har du installeret driveren fra producenten af maskinen
Avatar billede joachims Nybegynder
30. oktober 2006 - 22:47 #2
manualen er rimelig kortfattet, så den siger ikke noget om det.
Ja, jeg har en knap som hedder "crt/lcd" og det lyder meget sandsynligt at det er den men der sker bare ingenting når man trykker på den.

Jeg har ikke prøvet at køre uden om s-video omformeren, da jeg ikke har andre kabler.

Har lige prøvet at installere de gamle drivere som fulgte med computeren, men det gør ingen forskel..

øv
30. oktober 2006 - 23:14 #3
Knappen "crt/lcd" skal måske aktiveres sammen med en [Fn] tast ? Sådan er det på mange andre PC'er ...
Avatar billede joachims Nybegynder
31. oktober 2006 - 16:39 #4
ja det er rigtigt, jeg skal trykke fn tasten ned samtidig. Men så dum er jeg heller ikke :-)
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2006 - 17:55 #5
Det kunne vi jo ikke vide:-)

find den original driver
genstart i fejlsikret
slet grafikkort med mere i enhedshåndteringen
afinstaller evt driver i tilføj fjern programmer
genstart normalt
installer driver
Avatar billede joachims Nybegynder
01. november 2006 - 14:44 #6
ok.. jeg har nu prøvet at geninstallere kortet som du sagde, men er ikke kommet videre, det er stadig det samme.
Jeg prøvede at sætte mit tv til min anden computer med de samme kabler, og det virkede fint. Jeg skal dog have lyden sat til for at det virker...
Tænkte lidt på om det har noget at sige om det er et kabel colourfix jeg har.

Hvis det nu er det, og min computer ikke behøver et colourfix, kan det så være skyld i fejlen...?
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:25 #7
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.
Avatar billede joachims Nybegynder
13. februar 2007 - 22:24 #8
ja,jeg er faldet lidt fra at bruge denne side, men problemet er stadig uløst.. jeg går ud fra at der ikke er som har en løsning da det har været åben så længe, så nu lukker jeg det ned...
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 22:43 #9
god ide, efter så lang tid, kommer der sjældent input fra brugere som ikke har deltaget i tråden...
vil anbefale dig at prøve en ny tråd, og se om ikke nye øjne ser nye løsningsforslag