Avatar billede recryl Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Sælges widescreen PC-skærme ikke?

Jeg har forgæves søgt efter en 17" widescreen PC-skærm, så jeg kan slutte den sammen med skærmen på min bærbare PC uden for stor forvrænging. Kan det virkelig være rigtigt at det er kun er små TV-skærme som laves i widescreen formatet, eller er der nogen der kender en model?
Avatar billede kenp Novice
29. oktober 2006 - 21:04 #1
Jo det sælges skam... men bare ikke i 17" (jeg har ihvertfald ikke set nogle)
Avatar billede coderdk Praktikant
29. oktober 2006 - 21:06 #2
Tror ikke der er 17" i widescreen. Du kan sagtens finde billige 19" i noget der ligner widescreen, f.eks. 1440x900.
Personligt ville jeg vælge en 20.1" 1680x1050 :)
Avatar billede rynke10 Novice
30. oktober 2006 - 04:29 #3
Sjovt så forskelligt det er. Jeg bor i Kina og har lige købt ny pc. Det var stort set umuligt at opdrive en alm. skærm, så jeg endte med en widescreen. Den er jeg så alligevel blevet meget glad for, troede det ville give problemer på nogen sider, men det fungerer fint.
Avatar billede recryl Nybegynder
30. oktober 2006 - 12:15 #4
En større skærm ville måske nok kunne bruges, men så har jeg stadig problemet at der er stor forskel i udseendet mellem de to skærme. Jeg synes det er ret fedt at koble skærmene sammen til DualView, så man har et dobbelt så stort skrivebord, men hvis billederne er for forskellige bliver fordelen ved det mindre.

Desuden er det tilsyneladende umuligt at finde en WSXGA+ (1920x1200 px) fladskærm på mindre end 23" - og det passer næppe ret godt med den WSXGA+ 17" skærm der sidder på den bærbare. Håber I kan modbevise den påstand ved at hjælpe mig med at finde en 17" WSXGA+ ;)
Avatar billede recryl Nybegynder
31. oktober 2006 - 20:10 #5
Det lader til at være en håbløs kamp, men hvis I alle tre vil lægge et svar vil jeg gerne give jeg point, så tråden kan lukkes.
Avatar billede coderdk Praktikant
31. oktober 2006 - 20:18 #6
hehe ja det bliver svært - jeg tror de bliver specialfremstilliet til laptops...
Avatar billede kenp Novice
31. oktober 2006 - 23:42 #7
.