Avatar billede arnepedersen Forsker
29. oktober 2006 - 09:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ænre format på billeder på en gang.

Jeg har købt en DVD afspiller med USB indgang. Den skal jeg bruge til at vise mine fotos på TV skærmen.
Nu er de sådan at jeg fotografer i forskellige billedformater, og nu viser min TV skærm diasshow i forskellige tidsintervaller. Det er jo ikke morsomt at se på. Jeg går ud fra at DVD en læser filstørrelsen, og derefter viser billedet på skærmen. Altså må en fælles størrelse på filerne være udgangspunkt for en ensartet fremvisning efter min opfattelse.
Kan I give mig en ide om hvordan jeg ændrer mine billeder så de har samme størrelse. Jeg ved godt at man kan ændre billederne et for et, men der må være en metode så man kan åbne en mappe med billeder, og derefter ændre billedstørrelsen til samme format. Jeg vil selvfølgelig først kopiere mappen således at jeg stadig har de originale billeder.
KAN MAN DET.
.
Avatar billede konder Nybegynder
29. oktober 2006 - 09:26 #1
jeg er personligt meget glad for acdsee. Jeg ændre hele mapper af foto ad gangen.
www.acdsee.com måske er der en gratis prøveversion.
Avatar billede arnepedersen Forsker
29. oktober 2006 - 09:34 #2
OK. Jeg har Photoshop 7.0 på dansk. Jeg er elendig til Engelsk, derfor kunne jeg tænke mig en løsning på mit modersmål. ;-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
29. oktober 2006 - 15:44 #3
http://www.eksperten.dk/spm/18267

der er dev¿rre ikke meget hj¿lp at hente på dansk
men det er "actions" du skal have fat i med Photoshop,
dokumentation på engelsk mangler ikke, men dansk, nej.

men i ¸vrigt er det intet galt med at g¸re det i acdc (ovenstående link)
forholdsvist begr¿nset brugerflade så det burde v¿re til at finde ud af:-)
29. oktober 2006 - 20:40 #4
30. oktober 2006 - 06:24 #5
"Easy Thumbnails"
Det er egentlig et program til at lave thumbnails, men jeg bruger det også når jeg bare skal konvertere en masse filer til en håndterbar størrelse.
Meget nemt og hurtigt..
http://www.fookes.com/ezthumbs/
Avatar billede arnepedersen Forsker
30. oktober 2006 - 08:13 #6
Jeg har fundet et program der kan. Visualizer Photo Resize, det virker perfekt, og det er gratis.

http://www.freeimagebrowser.com/resize/
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. november 2006 - 08:19 #7
h13.
Nu er det sådan at jeg ikke er særlig god til engelsk, kunne du forklare lidt om programmet og eventuelt skrive en kort dansk oversættelse af de funktioner jeg skal bruge. M.v.h. Arne
01. november 2006 - 13:37 #8
jo
Når du åbner programmet har du, i venstre side viduet "look in"(under fanebladet "files"), her finder du den mappe hvori de pågeldende billeder ligger.
I vinduet under, vil du nu se alle billederne i mappen, du kan prøve at markere en af dem, og i vinduet til højre ser du nu dette billede.
Øverst i venstre vidue er fanebladene "original image" (det markerede billede FØR konverteringen) og "preview output" (hvordan det vil se ud EFTER konverteringen).

Nederst kan du vælge "make" hvilket konvertere dette ene billede, eller "make all" hvilket konvertere alle i mappen.

Prøv at lade et billede være markeret (og i fanebladet "preview output") og klik på fanebladet "settings" øverst til venstre. Her inde kan du angive størrelse of kvalitet, og prefix (hvis de konverterede filer skal have nogle bogstaver ekstra foran filnavnet, så du ikke overskriver de orginale), når du ændrer navnet/prefix, kan du se hvordan det vil se ud, i tittellinien (øverst).

Det var vist det vigtiste.
Avatar billede arnepedersen Forsker
21. november 2006 - 22:54 #9
Lukketid