Avatar billede kasp1470 Nybegynder
28. oktober 2006 - 21:01 Der er 7 kommentarer

Webhoster med Java og Java Applets?

Hej

Jeg har oprettet et subdomæne for min skakklub i PHP-Fusion. Dette var udelukkende for at se om siden blev en succes.
Nu vil vi gerne have skiftet den til et domæne. Vi søger derfor et webhotel. Der er bare et problem: Et af hovedtingene på siden er en pgn-viewer, til at vise skakpartier, som lige nu ikke virker pga. hosteren ikke understøtter Java og Applet. Koden på scriptet på pgn-viewer er som følger med "":

"<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

        // make sure this browswer supports Java 1.1

        if ((navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer" && parseFloat(navigator.appVersion) < 4)    ||
            (navigator.appName == "Netscape"                    && parseFloat(navigator.appVersion) < 4.06) ||
            !navigator.javaEnabled())
        {
            window.location="UpgradeBrowser.htm";
        }

    </SCRIPT>"

Lige nu vises på siden et rødt kryds og når man trykke på den, siger den "Loading Applet Failed"

Derfor søger vi en webhoster, som vi er 100% sikker på kan køre dette. Prisen er sådan set underordnet.
Kender I nogle webhostere, som opfylder dette?

Dette indlæg blev lidt lang, men vi vil gerne være 100% sikker inden vi gør noget

På forhånd tak
Kasper Jerwiarz
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2006 - 21:14 #1
den kode du har pasted ind er javascript og har intet med java at gøre (trods navnesammenfald) og derfor er det lidt svært at bedømme noget ud fra det. Mest nærliggende lyder det for mig som om at du måske bare mangler at kopiere de nødvendige filer med over eller at henvisningen til dem måske bare er forkert - kunne det tænkes det bare var det?
Avatar billede kasp1470 Nybegynder
28. oktober 2006 - 21:22 #2
Ja, sagtens. Jeg indrømmer gerne at jeg ikke er en haj til sådan noget. Men jeg synes at jeg har tjekket i ftpen mange gange, og overskrevet filerne mange gange.
Når den skal uploade Java, kommer den ingen vejne og så kommer den med det røde kryds og meldingen: "Loading Applet Failed"
Mener I så, at jeg sagtens kan køre på de mest alm. hostere som f.eks Gigahost, B-one og Surftown?
Avatar billede leif Seniormester
28. oktober 2006 - 22:36 #3
Lyder mere som et Lokalt problem end et Server problem.
Avatar billede leif Seniormester
28. oktober 2006 - 22:41 #4
Har du Sun Java installeret ?
Avatar billede keysersoze Guru
28. oktober 2006 - 23:01 #5
kan du ikke uploade java-filerne eller hvad præcis mener du?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
29. oktober 2006 - 06:46 #6
mht. java applets, skal java  være installeret i brugerens browser, og ikke på serveren.
Avatar billede keysersoze Guru
10. december 2006 - 02:20 #7
kommet videre?