Avatar billede davidfossil Nybegynder
28. oktober 2006 - 20:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Web site in web site

Jeg har to ASP.NET 2.0 websites som jeg gerne vil installere "inden i hinanden". Mit ene site bor på http://mitdomain.dk/ og mit nye skulle gerne ligge i http://mitdomain.dk/

Balladen opstår idet den inderste applikation arver den yderstes web.config, hvilket giver en masse problemer med httpmodules og lign. Den inderste applikation er registreret som en applikation i IIS, hvilket jeg oprindelig troede ville løse problemet.

Ud fra hvad jeg kan læse i Microsoft KB eksisterede mit problem i .NET 1.0 og .NET 1.1, men det skulle være løst med .NET 2.0. Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre at slippe for nedarvning af web.config til min nye applikation? Hvordan?

På forhånd mange tak.
Avatar billede compilos Nybegynder
28. oktober 2006 - 23:15 #1
Kan du ikke løse det ved at placere en web.config i den inderste webapplication.!

Den burde så ikke arve fra den yderste !
Avatar billede davidfossil Nybegynder
28. oktober 2006 - 23:27 #2
Jeg har en web.config i den inderste app, men den prøver nu stadig at læse den forrige alligevel.
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. oktober 2006 - 21:14 #3
web.config merges hele vejen nede fra installationsfolderen, og til den folder der navigeres i... Mig bekendt er der ikke noget du kan gøre for at undgå det - men smid et link til den side du skrev om, så vi kan tage en kigger.
Mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
31. oktober 2006 - 20:13 #4
http://support.microsoft.com/kb/918830

WORKAROUND

Method 3: Upgrade the applications to ASP.NET 2.0

You can upgrade the ASP.NET applications to ASP.NET 2.0. The problem does not occur in ASP.NET 2.0 because of architectural improvements in application configuration settings.
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. november 2006 - 17:12 #5
Kan du skrive de præcise fejl du får?
Mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
05. november 2006 - 23:11 #6
Den samme som i KB918830: File or assembly name httpModuleName, or one of its dependencies, was not found.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. november 2006 - 20:18 #7
Hvor har du hooket modulet op (i hvilken web.config), og hvor har du placeret den assembly der indeholder modulet?
(eller har du blot lagt koden til det i app_code måske?)
Mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
08. november 2006 - 10:34 #8
Den yderste applikation benytter nogle modules, hvortil alle relevante assemblies er installeret i dennes bin-mappe. Den inderste applikation arver således den konfiguration der fortæller at modulerne skal loades, men den kan ikke finde de relevante assemblies da de ikke lægger lokalt i sub-applikationens bin-mappe.
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. november 2006 - 16:28 #9
Hvis det er et problem du har med 2 asp.net 2.0 applikationer, tyder det jo på at problemet ikke er løst.
Har du ikke mulighed for at lægge dine modules i GAC'en?
Eller ... Er der noget problem i at lægge modulerne i begge bin-foldere (du har jo konfigureret det op som selvstændige applikationer)?
Hvorfor har du "inner-applikationen" ... Hvad er formålet med den?
Mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
13. november 2006 - 20:10 #10
Formålet? De to applikationer er udviklet af forskellige udvikler og har sådan set intet med hinanden at gøre, andet end at de skal bo på den samme webadresse (den ene et niveau under den anden). Desværre er hostingudbyderen kraftigt modstander af at lægge de to mapper side-by-side og sætte IIS op med virtuel directory. I stedet ville jeg så lægge den ene under den anden, og her opstår balladen så.
Avatar billede snepnet Nybegynder
14. november 2006 - 09:05 #11
Kan du ikke bare lave et tomt site, og så have de to applikationer under det - istedet for at det ene skal "huse" andet?
(Så ligger de jo side om side under dit eget site)
Mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
17. november 2006 - 15:06 #12
Det ene site er allerede i drift og har en frygtelig masse URL'er som jeg ikke har lyst til at skulle omskrive/viderestille hvis jeg kan slippe for det.

Anyway, er du enig i at det ikke rigtig giver nogen mening hvad MS skrive i KB 918830 om at det burde virke i ASP.NET 2.0? I så fald vil jeg prøve at sende et support request og se hvad de svarer. Det haster nemlig ikke så meget med at finde et svar længere, da vi valgt en anden løsning i denne omgang. Det kunne dog være rart at finde ud af om det faktisk kan lade sig gøre eller ej.
Avatar billede snepnet Nybegynder
19. november 2006 - 10:45 #13
Hvis jeg skal konkludere om det du har burde være dækket af artiklen - ville jeg gerne have lidt handson med dit site, og se om alt er som det skal være.
Kan det lade sig gøre?
Mvh
Avatar billede davidfossil Nybegynder
21. november 2006 - 09:08 #14
Hmm, det bliver nok lidt problematisk. Smid et svar i stedet så vi kan få lukket her, og så vil jeg forsøge lidt med nogle nye næsten tomme websites, og se om jeg kan finde en forklaring inden jeg brokker mig til MS.
Avatar billede snepnet Nybegynder
22. november 2006 - 13:28 #15
Roger...
Mvh