Avatar billede rille101 Nybegynder
28. oktober 2006 - 13:50 Der er 1 løsning

Count fra relation

Hej
Jeg har en tabel "emner" med felterne
emne (primær nøgle)
subject
gruppen

Og så har jeg en tabel "varer" med felterne:
id, titel, emne, DEemne, ENemne

varer.emne har en relation til emner.emne
DEemne til gruppen
ENemne til subject

jeg har med en SQL lavet en menu. SQLstrengen ser sådan ud:
"SELECT emne, COUNT(emne) AS antalEmner  FROM varer  GROUP BY emne"

Nu har jeg så udvidet databasen med de tyske og engelske felter, og vil nu gerne lave en engelsk menu.
Jeg har derfor forsøgt med:
"SELECT ENemne, COUNT(ENemne) AS antalEmner  FROM varer GROUP BY ENemne"

Men det giver bare samme resultat som den øverste.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at få trukket posterne i ENemne frem?

Venlig hilsen
Rene
Avatar billede rille101 Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:53 #1
Fandt selv ud af det...

"SELECT varer.emne, emner.subject, varer.ENemne, COUNT(ENemne) AS antalEmner  FROM emner, varer WHERE ENemne=emner.emne GROUP BY ENemne, subject, varer.emne  "