Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 08:44 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Min harddisk fejler ?

Hej allesammen håper i kan hjælpe mig .. :)
Her til morgen started jeg min PC også begyndte den bare at gå i loope.. alså den kommer til det der windows XP loading.. men når den er færdig med det kommer der bare en blå skærm frem og hurtig væk igen.. jeg prøved så via XP cden og gå ind og skrive "dir" og når jeg gjorde det skriver den bare "directory of c:\        An error occurred during directory enumeration"

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede peet49 Nybegynder
28. oktober 2006 - 08:48 #1
Boot på xp cdèn - i det første billede med tilbud om repair, trykker du R, derefter logger du på windows (1) så logger du på som administrator, skriver chkdsk /r, når den er færdig skriver du fixboot, trykker ja for ny bootsektor, når den er færdig, skriver du exit.
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 08:56 #2
Hvordan vælger jeg windows (1)?... eller gør den det selv automatisk ?
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 09:16 #3
Når jeg skriver "chkdsk /r" kommer den kun til 75% og skriver "The volume appers to contain one or more unrecoverable problems"
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 09:29 #4
Kører du FAT32 eller NTFS
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 09:30 #5
NTFS vil jeg mene
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 09:34 #6
Jeg kan se du stadig har et hængeparti http://www.eksperten.dk/spm/713173 du ikke gider besvare så jeg hopper fra igen
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 09:36 #7
du mangler bare at lave et svar der inde så jeg kan give dig pointsne.. men hvad med dette problem :(?
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 09:46 #8
??
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 09:50 #9
Jeg ville downlode - brænde og boote på bootcd du kan finde på http://www.it-knowlegde.dk/bootcd.html AFSNIT 2 - herefter kører du en "chkdsk.exe" fra den cd, det er muligt at du skal aktivere R/W til NTFS fra samme bootcd http://www.it-knowlegde.dk/rw_til_ntfs.html
Forskellen på "chkdsk" fra denne cd og så fra XP-skiven er den at med bootcd-en er det "chkdsk.exe" fra det installerede operativsystem der kører og det giver ofte bedre resultater
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 10:06 #10
den skriver bare "unable to read the usn journal $J data stream".. :?
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 10:11 #11
Taler vi om "chkdsk.exe" fra den bootcd jeg linker til og har du starter R/W fra cd-en - kan du lave en "dir" på c-drevet
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 10:13 #12
Har jeg ikke lige prøvet.. men den gør stadig det sammen alså looper... :(

ja chkdsk.exe....
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 10:16 #13
"Har jeg ikke lige prøvet.. " hvad har du ikke prøvet, det er lidt svært at læse dine tanker
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 10:17 #14
'har ikke prøvet at skrive "dir"... men den looper jo stadig såø kan ikke komme ind i windows... stadig samme problem
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 10:25 #15
Ja men du skal da arbejde fra cd-rommen, den looper vel ikke når du arbejder fra den - hvis du ikke kan finde ud af cd-rommen må du jo sætte din syge disk i som slave på en anden computer og så køre en "chkdsk /r /f" derfra
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 10:25 #16
Når jeg skriver dir i denne boot CD. kommer der kun 15 filer frem og ingen dirs... :S
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 10:26 #17
Nej den looper når den når hen til windows.. men self. ikke når den er ved boot cdrommen
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2006 - 10:37 #18
Ja men har du overhovedet aktiveret Læse/skriveadgang til NTFS http://www.it-knowlegde.dk/rw_til_ntfs.html - hvis ja skal du skifte til c-drevet og lave en dir
Avatar billede oxa Nybegynder
28. oktober 2006 - 11:00 #19
Hmmm sad og kiggede lidt på det hele.. og fandt ud af den har lavet mit c: om til E: :S.. så mit C drev er et E nu.. så det er nok derfor det ikke funker.. men hvordan får jeg lavet det om til c igen ?
Avatar billede oxa Nybegynder
29. oktober 2006 - 09:20 #20
?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2006 - 09:33 #21
Det er ikke viljen til at hjælpe dig der mangler fra min side, men jeg kan simpelthen ikke følge dig. Hvis du vil ha at jeg skal hjælpe må du lave en opsummering så jeg kan se hvad status er lige nu
Avatar billede oxa Nybegynder
29. oktober 2006 - 20:19 #22
statusen er stadig den somme som vi started ved... det er ikke blevet bedere eller dårligere...