Avatar billede satyriasis Nybegynder
27. oktober 2006 - 12:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

max filer fra 3ds max 8 til version 7

Jeg har haft lavet en 3D figur derhjemme i 3DS MAX 7, men når jeg kommer op på min skole og åbner den i 3DS MAX 8 kan den ikke åbne filen.
Er der en måde til at åbne filen i 3DS MAX 8?
Avatar billede michael-k Nybegynder
27. oktober 2006 - 21:04 #1
ja exporter den som 3ds format fra 3dsmax 8, så kan du åbne den i ældre versioner af 3dsmax.
Avatar billede osborne Nybegynder
28. oktober 2006 - 14:08 #2
Det burde du kunne gøre (3ds Max er typisk bagud kompatibel dvs. du kan godt åbne en Max 7 fil i Max 8. Hvis det var den anden vej dvs. en ældre versioner du skulle åbne i en nyere version af max så er det rigtigt som Michael siger).

I dette tilfælde kunne jeg forestille mig at du evt. har nogle addins eller andet i din Max derhjemme, som ikke er installeret på skolens Max (typisk at man har en anden render installeret eller noget). Hvad er fejlmeddelelsen?
Avatar billede osborne Nybegynder
28. oktober 2006 - 14:09 #3
Hov jeg ser lige at det ikke er det samme du skriver i din overskrift som i din tekst .. Er det fra Max 8 til Max 7 ... eller fra Max 7 til Max 8 ??
Avatar billede michael-k Nybegynder
28. oktober 2006 - 16:36 #4
ja du har sku ret, den skal lige vendes om :)
Avatar billede satyriasis Nybegynder
29. oktober 2006 - 02:34 #5
ups. det havde jeg da ikke lige lagt mærke til :)
Det er når jeg skal åbne en version 8 fil i version 7 at den ikke vil.
Avatar billede michael-k Nybegynder
29. oktober 2006 - 08:19 #6
Så det bare expotere den til 3ds format, så du på banen.

Man kan desværre ikke gøre så den gør det automatisk når man gemmer, som man kan med nogle software. Så det med at huske, har prøvet at sidde der hjemme aften før en aflevering og ikke kan åbne en fil, det er røv irreterende, så det på jagt efter en som kan ;)