Avatar billede kisum21 Nybegynder
24. oktober 2006 - 18:59 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Computer viser internet, men vil ikke vise sider

Vi har 2 computer i huset. 1 bærbar og 1 stationær. bærbar er på trådløs net og stationær er på kabel. Men nu kan vi ikke gå på nettet når stikket fra stationær computer går igennem trådløs net. Kun direkte fra modem. Bærbar computer vil ikke gå på nettet, men den viser at der er net og forbindelse. På nettet skriver den bare "at siden ikke vil vises" Hvad er der galt???
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 19:24 #1
Router-problemer, prøv at genstarte routeren - når den skriver "at siden ikke vil vises" Så er den jo ikke på nettet
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:44 #2
"når stikket fra stationær computer går igennem trådløs net". Hvordan det?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:46 #3
helgec: Der er jo forbindelse direkte via modemet.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 19:52 #4
OK! Jeg vil nu stadig fastholde at den bærbare (trådløse) ikke har forbindelse og at det ofte hjælper at reboote routeren, men hvia der ingen router er kan jeg godt se problemet
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. oktober 2006 - 19:58 #5
kisum21: Er der overhovedet en router i din opsætning? I modemet eller din trådløse enhed?
Avatar billede kisum21 Nybegynder
24. oktober 2006 - 20:23 #6
ja der er router. Men på bærbar viser den at der er forbindelse. Men ¨når jeg trykker på nettet, så skriver den siden ikke vil vises. Når stationær er koblet på via trådløs, viser den ingen forbindelse. Men hvis jeg kobler på direkte til modem så går det jo fint. Jeg skriver jo til jer.....
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 20:38 #7
Prøv på den bærbare om den overhovedet har fået tildelt en ip-adresse - åbn konsol og skriv
ipconfig /all  -> klik enter
Avatar billede kisum21 Nybegynder
24. oktober 2006 - 21:08 #8
den har ip adresse
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
24. oktober 2006 - 21:17 #9
Har du trådløs netværk på den stationære, eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2006 - 21:21 #10
"den har ip adresse" og hvad er det lige den er, det gør jo ikke noget du er lidt samarbejdsvillig, det er faktisk dig der har problemet
Avatar billede kisum21 Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:08 #11
Problemet er løst. I aftes skilt jeg det hele ad. Da jeg her til morgen ville forsætte, virkede det.. Jeg prøver lige at give jer point. Hvis det går galt, skal jeg nok prøve igen. Tak for hjælpen. Og ja jeg er samarbejdsvillig.
Avatar billede kisum21 Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:11 #12
Skal I ikke svare før jeg kan give jer point????
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. oktober 2006 - 08:24 #13
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2006 - 08:32 #14
Har du slet ingen ide om hvad der var galt??
Avatar billede kisum21 Nybegynder
25. oktober 2006 - 21:50 #15
Nej overhovedet ikke????? Jeg tog alle kablerne fra hinanden for 10. gang og satte dem på plads. Tændt først computerne her til morgen. Så virkede de. Men tak for hjælpen..