Avatar billede kreativpotens Nybegynder
23. oktober 2006 - 19:54 Der er 11 kommentarer

Erstatte Cybercitys egen router/modem?

Jeg har netop fået Cybercity Solo 8mbit og dertilhørende udstyr i huset. Det virker fint, men jeg skal have det ud på et trådløst netværk.

Kan jeg benytte http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID... I STEDET for den Zyxel 660R-61 jeg fik med fra Cybercity? Eller SKAL jeg køre med begge?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
23. oktober 2006 - 20:21 #1
du kan da bare købe et accesspoint?
Avatar billede kreativpotens Nybegynder
23. oktober 2006 - 20:28 #2
Jeg vil gerne helt undgå den Zyxel router der medfølger.
Avatar billede kenp Novice
23. oktober 2006 - 21:07 #3
Du skal nok komme med et ordentlig link så vi kan se hvad det er du har kigget på.
Avatar billede kreativpotens Nybegynder
23. oktober 2006 - 21:11 #4
Avatar billede kenp Novice
23. oktober 2006 - 21:18 #5
efter hvad jeg kan læse om den så skulle den kunne.. men så skal du vide præcist hvordan du skal sætte den op.. Linksys produkter er forberedt til at virke med Cybercity.
Avatar billede ierikk Nybegynder
23. oktober 2006 - 21:39 #6
jeg har Cybercity ADSL
et Linksys Access point WAP54G, er tilsuttet Cybercity combi modem/router
over en switch og kabel ca. 45 meter
kører rigtig godt
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
29. juli 2007 - 16:00 #7
Du kan godt købe en anden router og sætte på, men den skal sættes på EFTER den router du får fra Cybercity, idet Cybercity's routere har en stump kode i firmwaren som gør at den laver kontakt til Cybercity's servere, så du kommer desværre ikke uden om Cybercity's router.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
29. juli 2007 - 16:01 #8
Så istedet kan du som jeg leje en trådløs router af Cybercity for 56,00 kr. pr. måned tror jeg det er.
Avatar billede neoman Novice
29. juli 2007 - 16:06 #9
sweet1 - ikke for noget, men man har altid kunnet smække sin egen på: især deres "trådløse router" som de lejer for XX kroner per måned, koster nu ca 400-500 kr i handelen så det er en ret dårlig deal at leje den af dem.

De har for et stykke tid siden lavet noget om, så man ikke automatisk får DNS fra dem, så det skal man selv indtaste i router/modem, og så kører det. I fald du er i tvivl: gå in på www.musimi.dk's forum, hvor der er massevis af mennesker som har andet hardware tilsluttet end CC's routere.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
31. juli 2007 - 01:36 #10
Neoman : Well så er det bare underligt at jeg har brugt dage på at få en router til ca. 9000,00 kr. til at virke på min CC linie, men ikke kan fordi den mangler den lille bid kode som får routeren til at koble op til CC.

Men hvis du mener du kan få det til at virke så vil jeg da gerne bede om din hjælp.

Tager lige et smut om Musimi så da jeg er kunde der.

/Sweet1
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
31. juli 2007 - 02:00 #11
How, det er ikke 9000,00 kr. men 1900,00 Kr. men det er også dyrt nok he he