Avatar billede coolcom Nybegynder
23. oktober 2006 - 10:31 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Guide til loginsystem

Hey..

Som overskriften siger, søger jeg en god og beskrivende guide til at oprette et loginsystem?
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:30 #1
Du spørger i MySQL? Hvilket programmeringssprog vil du benytte dig af udover en MySQL database?
Avatar billede coolcom Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:45 #2
lifeenergy:

Ja, undskyld, men jeg er ny her på sitet

Jeg havde tænkt at det skulle være i PHP.
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:54 #3
Jeg kan ikke rigtigt PHP, men ASP.
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
23. oktober 2006 - 11:56 #4
Man kan søge på google så får man mange resultater:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=login+PHP+mySQL
Avatar billede coolcom Nybegynder
24. oktober 2006 - 09:50 #5
Ja, det har jeg prøvet men det ville være nemmere hvis der var en på dansk, og det har jeg ikke kunne finde endnu.
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
24. oktober 2006 - 10:38 #6
Oki...
Avatar billede coolcom Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:55 #7
Kan du finde en på dansk?
Avatar billede lifeenergy Nybegynder
24. oktober 2006 - 13:39 #8
Måske lidt senere.. Det er en fordel at kunne engelsk. Hvis jeg var dig, ville jeg prøve inde i PHP og så give lidt flere point end 30 for et svar.
Avatar billede coolcom Nybegynder
24. oktober 2006 - 21:17 #9
Kan jeg ændre hvor mange point jeg vil give, nu når jeg har oprettet tråden?..

Jeg er villig til at give 100-200 for en god guide til både login og et forum, da det haster en smule:P..
Avatar billede steen-h Mester
25. oktober 2006 - 08:05 #10
Avatar billede hardcorewizard Nybegynder
31. oktober 2006 - 14:26 #11
Det kommer også an på hvad du mener helt præcist, når du siger loginsystem. At checke passwords? At lave et træ af brugere og grupper i databasen, og tilhørende PHP-funktionalitet?
Man kan evt. implementere dette på samme måde som de gør i CakePHP-frameworket (PHP). Se evt. denne artikel om det: http://wiki.cakephp.org/docs:acl:introduction
Avatar billede coolcom Nybegynder
18. juli 2007 - 19:44 #12
.