Avatar billede oldschool Nybegynder
22. oktober 2006 - 01:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Formatere en partition til mac

Hej

Har nu søgt en del på eksperten/google men kan ikke finde et svar på mit spørgsmål...

Jeg har en ekstern harddisk på 250gb som er delt i 2 partitioner. Den er formateret til NTSF og fungere fint på windows.

Har så lige købt en MAC og vil gerne have harddisken til at fungere med den. Den behøver ikke være kompitabel med pc mere (kun ved hjælp af program til pc der kan læse mac drev)

Jeg har tømt den ene partition for alt der skal gemmes, og vil defor gerne starte med kun at formatere den partition, for derfor at flyye alle mine filer derover, og så formatere den anden partition...

Altså vil jeg gerne omdanne min harddisk til mac uden at miste filer.

Kan ovenstående lade sig gøre, og i så fald, hvordan? Er ret ny i mac verdenen...

Håber på svar:)

Oldschool
Avatar billede egonspock Seniormester
22. oktober 2006 - 01:20 #1
hmm, til blot at holde filer, kan du blot formattere den i FAT32 fra din PC, som din Mac både kan læse og skrive til, men skal du bruge den til at boote fra skal den være HFS+. Jeg er ikke klar over om din Mac's Diskværktøj kan nøjes med at formattere en partition, men det er slet ikke usandsynligt. Prøv den vej!
Avatar billede oldschool Nybegynder
22. oktober 2006 - 11:49 #2
Tak for svaret!

Holder lige spørgsmålet åbent lidt, ville være godt at finde ud af om man kan nøjes med at formatere den ene...

:)
Avatar billede oldschool Nybegynder
24. oktober 2006 - 16:50 #3
Valgte den sikre vej - at overføre alle filer til en anden ekstern - og så tilbage igen...
Men du skal have mange tak for din hjælp :o)