Avatar billede fersken Nybegynder
21. oktober 2006 - 17:57 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Inno3d Geforce 6600gt /go

Hej har et INNO3D GEFORCE 6600GT, som jeg er lidt i tvivl om virker korretk, da windows mv. .ser kortet som et GEFORCE 6600 GO, Er dette normalt eller ?

BILLED  http://img204.imageshack.us/img204/3232/gtbiosvo8.png

("måleprogrammer" Nvidias eget, AIDA32 og Enhedshåndtering)
Avatar billede azrael Nybegynder
21. oktober 2006 - 18:25 #1
Det kan være noget så simpelt som en forkert streng i driveren. Har du evt. prøvet med en tidligere driver for at se om samme beskrivelse meldes tilbage?
Avatar billede fersken Nybegynder
21. oktober 2006 - 18:51 #2
Mener den også gjode det med sidste drive (dog ikke sikker)
Avatar billede azrael Nybegynder
21. oktober 2006 - 19:24 #3
Jeg har lige fra www.nvidia.com hentet og gennemset driver 91.47 i både engelsk og international version. Ingen steder i .inf filen nævnes ordet "Go".

Jeg kunne forestille mig, at du måske på et tidspunkt er kommet til at installere en driver, der er tiltænkt nVidias grafikchips til mobilt brug ("Go" serien). Hvis du så har installeret oven i denne driver, så kan rester af det stadig hænge "i baggrunden".

Det er svært at sige, om det har nogen indflydelse på ydelsen. Du kunne evt. prøve at rense ud i registry'en vha. DriverCleaner fra http://www.drivercleaner.net (evt. kunne du afinstallere den aktuelle driver først).

Det eneste andet sted jeg kunne forestille mig, at den info kunne komme fra er kortets BIOS. I så fald er det noget Inno3D har gjort med vilje, og så *er* det måske ligefrem en Geforce Go chip du har som basis for dit grafikkort.
Avatar billede fersken Nybegynder
21. oktober 2006 - 19:31 #4
Oki, kan det væe fordi den version af WinXP Home jeg bruger er ment til en bærbar (noget der fulgte med en ældre bærbar)
Avatar billede azrael Nybegynder
21. oktober 2006 - 21:56 #5
Det skulle egentlig ikke have noget at sige. Men der findes forskellige nVidia drivere, der er tiltænkt notebooks. Måske er du kommet til at installere sådan en på et tidspunkt? Kunne have været i form af en betaversion.
Avatar billede fersken Nybegynder
21. oktober 2006 - 22:38 #6
Det er næsten en frsh install af Win Xp =( og har kun brugt driverne fra nvidia.com
Avatar billede azrael Nybegynder
21. oktober 2006 - 23:25 #7
Meget underligt... Kan du finde ud af at kigge rundt i Windows registry (med regedit.exe)?

Hvis ja, så prøv at manøvrere til følgende gren:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\PCI

Under denne gren burde du kunne finde nogle grene, der starter med VEN_10DE. Prøv at skrive hele disse strenge ned (eks. VEN_10DE&DEV_00DF&SUBSYS_80A71043&REV_A2) og skriv dem så her. (Et tip: Du kan trykke F2 og så bruge copy'n'paste over i Notesblok, men sørg for guds skyld for ikke at omdøbe nogen af strengene. Hvis du skulle være i tvivl pres ESC knappen!)

De oplysninger kan hjælpe meget med til at identificere din grafikchip. Der er tale om PCI koder og 10DE er nVidias kode. De andre værdier kan identificere hvilken hardware det præcist drejer sig om.
Avatar billede fersken Nybegynder
25. oktober 2006 - 16:24 #8
fra regedit

VEN_10DE&DEV_00F1&SUBSYS_00000000&REV_A2
Avatar billede azrael Nybegynder
25. oktober 2006 - 17:20 #9
Jeg var bange for, at du havde mistet modet... :)

Anyway, jeg har lige kørt oplysningerne på PCI Database med følgende resultat:

Device Id Chip Description Vendor Id Vendor Name
0x00F1 GeForce 6600 GT AGP 0x10DE NVIDIA Corporation

Du kan selv køre søgningen: http://www.pcidatabase.com/search.php?device_search_str=00f1&device_search=Search

Det er altså den rigtige chip, der sidder på dit kort. Du skrev, at du anvender en XP Home, der er tiltænkt en notebook. Kan du evt. huske om XP selv kunne finde dit grafikkort inden du installerede nye drivere? Det er ikke utænkeligt, at der er slipstreamet nogle ekstra drivere i den XP installation, der evt. genkender din grafikchip som en notebookversion.

Min mistanke underbygges lidt af, at systemet åbenbart genkender 2 chips i dit system, både en Geforce Go 6600 og en Geforce 6600GT.

Fik du prøvet DriverCleaner? Ellers prøv at afinstallere samtlige grafikkort drivere og afinstaller også via Enhedshåndtering, kør DriverCleaner og bagefter skal du *kun* installere den nye originale nVidia driver og afbryde alle forslag som XP kommer med ("...har fundet ny hardware.." o.l.).

Håber, at du kan få noget ud af det.
Avatar billede fersken Nybegynder
31. oktober 2006 - 08:50 #10
Uha kan ikke huske hvad der skete da jeg instaleret Win fra ny af =( men vil da prøve  driver clean
Avatar billede azrael Nybegynder
31. oktober 2006 - 15:15 #11
Prøv det lige og vend så tilbage. Jeg er sikker på, at vi nok skal få dit problem løst... :)
Avatar billede fersken Nybegynder
07. juni 2007 - 16:33 #12
..