Avatar billede mille Nybegynder
21. oktober 2006 - 13:14 Der er 2 kommentarer

Brug af DISTINCT sammen med datoer

Jeg har følgende string
SELECT DISTINCT V_ID, REMOTE_ADDR, Url, Email, HTTP_ACCEPT_LANGUAGE, HTTP_USER_AGENT, date
FROM        statistics
WHERE    (V_ID = '170146')

og den udskriver som den skal, men når jeg vil inkluderer mit dato felt så går det galt

SELECT DISTINCT V_ID, REMOTE_ADDR, Url, Email, HTTP_ACCEPT_LANGUAGE, HTTP_USER_AGENT, date
FROM        statistics
WHERE    (V_ID = '170146')

Hvordan kan jeg lave string så den ikke DISTINCTER mit date felt, men distincter REMOTE_ADDR

/mille
Avatar billede mille Nybegynder
21. oktober 2006 - 13:18 #1
OK....rettelse til ovenstående

..skulle have været

Jeg har følgende string

SELECT DISTINCT V_ID, REMOTE_ADDR, Url, Email, HTTP_ACCEPT_LANGUAGE, HTTP_USER_AGENT
FROM        statistics
WHERE    (V_ID = '170146')

og den udskriver som den skal, men når jeg vil inkluderer mit dato felt så går det galt

SELECT DISTINCT V_ID, REMOTE_ADDR, Url, Email, HTTP_ACCEPT_LANGUAGE, HTTP_USER_AGENT, date
FROM        statistics
WHERE    (V_ID = '170146')

Hvordan kan jeg lave string så den ikke DISTINCTER mit date felt, men distincter REMOTE_ADDR
Avatar billede janus_007 Nybegynder
21. oktober 2006 - 16:32 #2
Hej mille

Du siger det går galt, hvad mener du med det? Hvilken vartype er din date? Hvordan ser lidt af dit data ud?