Avatar billede rafix Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:16 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Musik som looper

Hej,
Jeg skal ligge musik ind på en side, men musikken skal blive ved med at køre selvom man klikker sig til andre sider (på samme hjemmeside). Dvs at musikken ikke skal starte forfra når man forlader index siden.. Kan dette laves og hvordan gøres det?
På forhånd tak.
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2006 - 12:21 #1
kun hvis du benytter frames og fx laver en "skjult" frame hvori musikken kører.
Avatar billede rafix Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:27 #2
ok men da siden ikke er lavet i frames kunne det tyde på at det er en skidt ide
Avatar billede olebole Juniormester
19. oktober 2006 - 12:31 #3
<ole>

En frame er eneste mulighed for, at få musikken til at spille ubrudt, så hvis du ikke ønsker at bruge en frame, må du nok opgive musikken  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2006 - 12:37 #4
frames er noget skidt generelt - men frames er også den eneste mulighed du har.
Avatar billede rafix Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:58 #5
Damn.. ok.. Så skal siden laves om og den går sgu nok ikke.. Musikken dør! :)
Lukker jeg bare spørgsmålet her eller?? kom jo ikke rigtig til en løsning..
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2006 - 15:22 #6
well - det er jo op til dig selv hvordan du vil gøre, men du spørger "kan det laves" og "hvordan kan det laves" og de ting er der vel for så vidt svaret på? At løsningen - den eneste overhovedet - så ikke kan bruges er jo bare uheldigt.
Avatar billede rafix Nybegynder
20. oktober 2006 - 09:12 #7
Oki doki.. damn musik.. tak for respons og værsgo' :)
Avatar billede rafix Nybegynder
20. oktober 2006 - 09:12 #8
hov.. ved ikke hvad der skete men kan du ikke lige ligge et svar igen
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2006 - 09:44 #9
du har allerede givet mig point :)
Avatar billede rafix Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:26 #10
ok :).. Men må jeg så ikke lige spørge mht de her frames. har forsøgt at ligge loppet ind i <head> med en
<embed src="filnavn.mp3" loop="-1" delay="0" autostart=true hidden=true>

Den spiller også men looper ikke og der popper en Active X control op?
Avatar billede keysersoze Guru
20. oktober 2006 - 10:38 #11
jeg mener også at -1 i loop betyder at den netop ikke skal loope? mht activex er det så ikke bare fordi du kører det lokalt?
Avatar billede rafix Nybegynder
20. oktober 2006 - 10:54 #12
det virker ikke rigtigt, har også prøvet at ændre den til 10000 og det kører ikke lokalt..