Avatar billede lbaad Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:44 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Export tabel fra 10g til 9i

Hej

Jeg skal have exporteret en enkelt tabel fra 10g til 9i.

Jeg prøver at lave en export af tabellen, men får en fejl:
IMP-00010: ugyldig eksportfil, verificering af header fejlede
IMP-00000: Import er afsluttet med fejl

Jeg har læst mig til, at jeg skal bruge en 9i exp.exe for at kunne exportere fra 10g til 9i, men det virker ikke. Jeg har hældt en masse DLL'er på, men exp.exe melder stadig fejl.

Nogen der har nogle gode idéer.

/Lars
Avatar billede pgroen Nybegynder
18. oktober 2006 - 15:59 #1
Du skriver "Jeg har hældt en masse DLL'er på"

- har du installeret en 9i på den 'autoriserede' måde, eller har du bare kopieret nogle filer ?
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:02 #2
Hvilken fejl får du, når du benytter exp fra 9i?

Hvilken version af Oracle 9i anvender du?
Avatar billede lap Nybegynder
18. oktober 2006 - 22:35 #3
hvad om du exporterede fra din 9i maskine via tns/sqlnet - så skulle du ikke installere 9i exp på din 10g maskine?

exp system/manager@10g
Avatar billede teepee Nybegynder
19. oktober 2006 - 09:09 #4
Du skal da bare sætte dig hen til en 9i klient og lave exporten der. Er det en stor tabel? Ellers kan du bare bruge TOAD til at lave et script til dig med dataindholdet.
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. oktober 2006 - 09:47 #5
pgroen >
Jeg har ikke installetet 9i klienten. Jeg har kopieret de DLL'er som exp.exe bad om.
Avatar billede teepee Nybegynder
19. oktober 2006 - 09:57 #6
Sæt dig over på 9i maskinen og lav en exp hvor du connecter til 10g maskinen. Fra samme 9i maskine kan du nu lave en imp.
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:27 #7
bimbambusse >
Den eneste fejl som jeg får er, at jeg mangler samtlige DLL'er til 9i tror jeg. det er jeg jo ikke interesseret i at ligge på maskinen.
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:29 #8
teepee >
Tabellen er på ca 10GB. så den er rimelig stor.
Det var en mulighed at lave exporten på en 9i klient, men da maskinen ikke står i huset, og vores vpn forbindelse er mega ustabil, så tror jeg ikke det er løsningen for mig.
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:31 #9
Jeg har midlertidig fundet en anden løsning.

I 10g er der en ny exp funktion.
Den hedder expdp, og det ser ud til at løse mit problem.
expdp user/pass@db tables=acc_spec_200609 directory=dumps dumpfile=sep.dmp logfile=sep.log

Takker for inputs.
/Lars
Avatar billede lbaad Nybegynder
19. oktober 2006 - 10:32 #10
lap >
Dit forslag er det samme som teepee, så smid et svar, og så får du points. Du var først med en god løsning.

/lars
Avatar billede lap Nybegynder
19. oktober 2006 - 12:13 #11
velbekomme :-)