Avatar billede raekon Nybegynder
18. oktober 2006 - 14:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

apache kan ikke finde php5apache2.dll

Jeg har ledt rundt i de stillede sprørgsmål men har ikke kunnet finde svar, så jeg håber i vil bære over med mig.
Jeg har installeret apache 2.2 og derefter PHP5.
Mit problem er at jeg ikke kan starte apache service når jeg tilføjer php5 modulet i httpd.conf- filen med følgende sætninger:

LoadModule php5_module "C:/php/php5apache2.dll"
AddType application/x-httpd-php .php

#configure the path to php.ini
PHPIniDir "C:/php"

Hvis jeg prøver på at starte melder den en fejl, og hvis jeg tester config'en, siger den at den ikke kan finde php5apache2.dll
Jeg har prøvet at lægge den alle mulige steder (system32 og apache mappen under mod) og jeg har lavet en path til PHP mappen...
Jeg har som sagt prøvet alle de løsninger jeg har kunnet se i de andre spørgsmål, men uden held... jeg har installeret php fra zip, og brugt php.ini.recommended som ini fil.

-Morten
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2006 - 18:07 #1
Det er fordi den php du har ikke passer til apache 2.2

Du skal enten hente apache 2.0.x og så loade det modul du gør.
eller du skal hente den nyeste Win32 Package fra http://snaps.php.net/ og så loade php5apache2_2.dll i stedet for php5apache2.dll
Avatar billede raekon Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:01 #2
Ach so....  ja det er ikke til at finde rundt i alle de versioner...
Hvis du lige lægger et svar, så kan du få dine point.
Tak for hjælpen.
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2006 - 21:14 #3
oka :-)

held og lykke.