Avatar billede sebdeluxe Nybegynder
17. oktober 2006 - 16:40 Der er 1 kommentar og
1 løsning

iframe kan ikke læse fra bin folder

Hey

Jeg sidder med et mystisk problem.

Jeg har oprettet en iframe i en default.htm fil som ligge i roden. src i den iframe peger med en test.htm fil som ligger i /bin folderen... men det fejler den på.
hvis jeg derimod opretter en ny folder kaldet /include og har den selvsamme fil test.htm liggende der så fungere det fint.

jeg test kører på en IIS6 og wwwroot folderen har IUSR_xxx read rettigheder og de er replikeret ud til alle underfoldere.
og PHP er også installeret.

er IIS6 sat op til ikke at måtte læse i bin folderen pr. automatik? eller har jeg rodet for meget med opsætningen af IIS6 til det punkt hvor jeg har skabt mere ballade end gavn ;0)

glæder mig til svar.

Seb
Avatar billede sebdeluxe Nybegynder
17. oktober 2006 - 16:48 #1
hov jeg har lige en rettelse, som jeg lige har fundet ud af.

filerne hedder .PHP i extension

hvis filerne hedder .htm så fungere det fint, men hedder de .php så kan den ikke finde ud af det længere...

Seb
Avatar billede sebdeluxe Nybegynder
18. oktober 2006 - 10:44 #2
Har fundet løsningen.

IIS6 serveren skal sættes op til dette:
under application settings, tryk configuration.
find .php extensionen og tryk edit
slå verify that file exist til.

Vupti og nu kan php filer ses i iframes hvis endelsen på source filen er .php

Seb