Avatar billede kennethv Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hurtig lille guide af brugeroprettelse i SQL.

Når jeg skal oprette en bruger i SQL skal jeg angive hvilken database der er default, men jeg vil jo gerne bruge den database som brugeren skal være owner af. Så derfor skal hej så oprette databasen først, korrekt? Men der skal jeg så angive hvem der er owner af den, men brugeren er ikke oprettet endnu så derfor kan jeg jo ikke angive hvem der er owner. Så hvilken rækkefølge skal jeg vælge eller det lige meget?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. oktober 2006 - 16:20 #1
Hvis brugeren skal være owner af en database, ville jeg oprætte brugern først. Når du har oprættet databasen, og gjort brugeren til owner, kan du gå ind på brugeren efterpå under security, og ændre default db.
Avatar billede kennethv Nybegynder
18. oktober 2006 - 09:13 #2
ok. Læg et svar.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
18. oktober 2006 - 09:20 #3
:)