Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
17. oktober 2006 - 14:38 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Importer 2½ million records, dør enterprise manager

Har
fil: 1.04 GB
Records: 2.500.206

Når jeg starter import wizard fra Enterprise manager, kører den forholdsvis hurtigt op til 2.500.000 records, og så hænger den bare.

Nogen forslag? Jeg kan selvfølgelig dele min fil i 2, som jeg nu forsøger - undres blot
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:42 #1
Hvilke indexer har du på tabellen du importerer til?
Det kan tyde på at den står og laver indexer efterfølgende. Nogle gange kan det betale sig at fjærne indexer først, hvis man laver store loads, og lægge disse på igen efter import er afsluttet.
Avatar billede teepee Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:02 #2
Har du set i locks? Du selecter ikke selv fra tabellen i mellemtiden, vel?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
17. oktober 2006 - 15:08 #3
ked af det.... 48 minutter så var den færdig.

Men jeg undre mig stadig over at det så ud som om den stoppede ved 2500000 records og sprang de sidste 206 over.

Teepee: Locks?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:14 #4
Jeg tror ikke den har sprunget de sidste 206 over, blit at den har talt op til sidste hele tusinde inde den var færdig. Hvis du havde kigget i loggen efterfølgenede, vil jeg tro du ville se at den havde importeret alle  records. Det kan du måske eventuelt også checke i den tabel du importerede til, ihvertfald hvis der ikke var nogle records her da du startet importen.

Har du checket hvilke idexer der er på tabellen du importerer til? teepee har også et ponint med at det kan være låsningsproblemer.
Avatar billede teepee Nybegynder
17. oktober 2006 - 15:30 #5
Sådan nogle store jobs skal helst have fuld kontrol over tabellen, og hvis man benytte EM eller QA til at hyggebrowse lidt i tabellen samtidig med loaden, så kan det give problemer. Du må selvfølgelig godt lave opslag imens, men sørg for at sætte TRANSACTION ISOLATION LEVEL (kan googles) til noget passende - uden låse.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
17. oktober 2006 - 15:48 #6
Takker: læg svar
- og den importede skam de 2.500.206 det skrev den også på skærmen (så blot ud som om, fordi den hang, at den var gået kold)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. oktober 2006 - 16:15 #7
:-)
Avatar billede teepee Nybegynder
18. oktober 2006 - 08:22 #8
.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
30. august 2007 - 09:40 #9
Måske på tide at lukke spørgsmålet ;-)