Avatar billede michael-schou Novice
17. oktober 2006 - 11:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Frontpage og Txt Fil - Hvordan?

Hejsa.

På min hjemmeside skal man kunne skifte sprog mellem dansk og engelsk, så jeg tænkte på om man kan få frontpage til at hente teksterne fra en txt fil? og hvis ja hvordan?

På forhånd mange tak.

Michael.
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. oktober 2006 - 12:45 #1
Du kan bruge includes, f.eks. SSI includes. Det virker ved at man indsætte et kodestykke som "henviser" til en fil, der så åbnes.

SSI er bare almindelige html-filer (nogle gange kræves det at man omdøber til .shtml) med et indsat kodestykke der henter filen.

Læs om de forskellige slags "includes" her: http://www.outfront.net/tutorials_02/getting_started/includes3.htm
Avatar billede michael-schou Novice
17. oktober 2006 - 13:05 #2
Jeg prøver det lige når jeg engang kommer hjem :-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
29. oktober 2006 - 16:36 #3
Tak :-)