Avatar billede fenriz Nybegynder
17. oktober 2006 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trigger, læs txt fil

Jeg skal prøve at få TRIGGER til at køre 2 gange i døgnet hvor den skal trigge en SSIS til at indlæse data fra en kommasepareret fil og derefter slette tekst filen.

Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

(Jeg er begynder på MS SQL 2005)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. oktober 2006 - 09:26 #1
Du skal ikke bruge triggers til dette, men schedulere din SSIS pakke ved hjælp af SQL Server Agent. Her kan du sette din SSIS pakke op til at køre på bestemte tidspunkt.
Avatar billede fenriz Nybegynder
17. oktober 2006 - 12:12 #2
Hvis jeg laver det som en Agent vil den ha at den skal tages ind som en "SSIS Packages" men hvor skal den ligge og hvordan skal den se ud?

Har valgt et Job,
Type: "SQL Server Integration Service Package"
Run as: "SQL Agent Service Account"

Package source: "SSIS Package Store"
Server: "Server<Name>"

Package: (her skal der så være en package og ikke en txt fil)

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
17. oktober 2006 - 14:37 #3
Kan du prøve eventuelt at højreklikke SSIS pakken, og se om du kan schedulere den direkte herfra (det kunne man på SQL Server 2000).
Servernavn kan eventuelt være localhost, hvis du kører SQL Server Management Studio fra server.
Avatar billede fenriz Nybegynder
01. november 2006 - 11:51 #4
Fandt løsnignen i Schedule task, så tak for at ha guidet mig på rette vej :)

Kom med et svar så du kan få poeng!
Avatar billede fenriz Nybegynder
30. november 2006 - 11:52 #5
kom nu med dit svar "Lorentsnv" så jeg kan få lukket spørsmålet :)
Avatar billede fenriz Nybegynder
13. december 2006 - 22:34 #6
lukker nu...