Avatar billede fenriz Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

læs kommasepareret fil

Er der nogen der har en go ide til hvordan man sætter en MS SQL database til at automatisk læse/opdatere data fra en kommasepareret fil?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:22 #1
Med mindre du har SQL Server Express, kan du på SQL Server 2000 bruge DTS, eller SSIS på SQL Server 2005.
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:24 #2
Med DTS eller SSIS kan du lave en pakke som læser fra en kommasepareret fil, og hvor du implementere logik vedrørende eventuelt opdatering/indsættelse.
Denne pakke kan eventuelt scheduleres til at køre på faste tidspunkt.

Hvis du har SQL Server express, har du ikke adgang til DTS/SSIS. I så fald skal du nok selv lave noget kode i f.eks. VB.Net C#.Net som læser filen og indesætter i databasen.
Avatar billede fenriz Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:25 #3
har du et eks. på hvordan man bruger SSIS eller et link til en "HOWTO" ?
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:38 #4
Når du installerer SQL Server, vil du normalt også have instelleret nogle tutorials, bl.a. på SSIS. Hvis du følger de første tutorials, vil du få en idé om hvordan dette fungerer. Den første tutorials går netop på at importere en tekstfil.
Avatar billede fenriz Nybegynder
16. oktober 2006 - 15:46 #5
genialt tak :)
Avatar billede lorentsnv Nybegynder
16. oktober 2006 - 17:08 #6
:-)