Avatar billede xirrurslurx Nybegynder
16. oktober 2006 - 11:01 Der er 7 kommentarer

Slet ingen forbindelse til www.dr.dk - hjælp?

Hej hajer

Jeg bor på kollegium, og vi har en alm 4mbit forbindelse til webpartner.

Vi har imidlertid det problem at vi ikke kan få nogen form for forbindelse til dr.dk. Det irriterer os faktisk lidt, da vi går glip at både nyheder, netradio og faktisk generel service public. Noget som man jo et eller andet sted har krav på...?

Det sker aldrig med andre hjemmesider, og det er ikke noget der kommer og går - vi har slet og helt sikkert aldrig forbindelse til dem.

Hvor kan problemet ligge? Hos vores router, webpartner eller dr.dk? Er det et form for spamfilter eller lignende der der dræber vores forsøg på forbindelse??

- mange tak

//René
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2006 - 11:09 #1
Nok nemmere at kontakte Webpartner, men kan du pinge dr.dk ?
Avatar billede xirrurslurx Nybegynder
16. oktober 2006 - 11:15 #2
nej, får time-out

Og ved tracert www.dr.dk kommer jeg kun til webpartner og derfra ikke videre...
Har webpartner som udbyder mulighed for at bestemme hvilke sites man besøger?
Avatar billede ladyhawke Novice
16. oktober 2006 - 11:21 #3
dr har slået ping fra, så vidt jeg ved, så din time out er ikke så mærkelig... Men derfor skull I da gerne kunne se siderne alligevel
Avatar billede leif Seniormester
16. oktober 2006 - 11:25 #4
Hvis du på en tracert kun kommer til Webpartner så er det Webpartner som burde have et problem.

Og Ja, de kan begrænse dig i hvilke sider I kan se.
Avatar billede xirrurslurx Nybegynder
18. oktober 2006 - 20:51 #5
Grunden til vi ikke har adgang er, i følge dr at vi sender op mod 25 - 40 ICMP echo (type8, code0) pakker hvert sekund. Hvad er det, hvad skyldes det, og hvordan kan vi stoppe det...?
Avatar billede leif Seniormester
18. oktober 2006 - 21:00 #6
Kunne lyde som om at der står en maskine er er inficted med en virus eller andet eller en maskine som står og laver en masse søgninger på DR.dk
Avatar billede xirrurslurx Nybegynder
19. oktober 2006 - 23:59 #7
hmmm, vi kigger på det.. :) - ser om vi kan finde frem til synderen...