Avatar billede nph12 Nybegynder
14. oktober 2006 - 18:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

TDC Bredbånd, kan det betale sig?

Hej
Mine forældre overvejer at skifte det 56k modem ud med TDC Bredbånd, hvor man betaler efter forbrug (antal MB man har hentet).

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_fb_160

Det er begrænset hvad de bruger Internettet til. Det er mest til at tjekke mails og netbank.

Da TDC Bredbånd bliver afregnet i MB og det nuværende forbindelse bliver afgrænset i tid, så tænkte jeg om, der fandtes et program som kan registrere ens Internetforbrug i både tid og MB. Findes der et sådan program?

Kan man gøre noget for, at nedsætte mængde af MB som skal hentes?
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 18:39 #1
Som sådan kan du jo ikke gøre det data som skal hentes, men jeg ville da tage den forbindelse som hedder 160/128 til 179,- så har de et fast forbrug. Min erfaring siger mig at folk begynder at bruge nettet mere når de skifter.

Men om det kan betale sig er 100% svært at sige, hvis de har TDC Fastnet så betaler de jo 9,- om md, så jeg ville tage den som start, de kan altid blive opgraderet.
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. oktober 2006 - 18:52 #2
Jeg har også prøvet at overtale mine forældre til at flatrate forbindelse, men det ønsker de ikke, da de mener at de ikke bruge internettet så meget.

Hvis man senere kan opgradere, så det jo intet problem, hvis de skulle blive glade for det.

Findes der ikke et program som måler ens forbrug i tid og MB (mener at have hørt om et på et tidspunkt)?
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. oktober 2006 - 18:58 #3
Hvis man øger ens internet cache, så henter man vel ikke så mange MB eller hvad?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
14. oktober 2006 - 19:26 #4
nph12: Sådan hænger det ikke nødvendigvis sammen. Cachen bruges kun til at hente data fra hvis de ikke er ændret på serveren siden de blev gemt i cachen, så det afhænger først og fremmest af hvor tit siderne ændres. Til de fleste formål er størrelsen på standard-cachen fin.
Det bedste argument for at opgradere er vel at det er et langt bedre produkt. Jeg ville ærlig talt føle mig lidt snydt hvis jeg brugte penge på en modemforbindelse i dag...
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. oktober 2006 - 20:08 #5
OK, så har jeg fået det man internet cachen på plads

Jeg kunne stadigvæk godt tænke mig, at måle hvor stor mine forældres internetforbrug er i MB, så hvis der er nogen som kender et program som kan måle dette, vil jeg gerne høre om det:-)
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 20:23 #6
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. oktober 2006 - 20:31 #7
Lige det program jeg ledte efter:-)

Mange tak for hjælpen. Hvis der er nogen som vel have point, så opret lige et svar.
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 20:33 #8
Der findes også en andet som jeg har brugt før, men jeg kan ikke lige huske navnet !
Avatar billede leif Seniormester
14. oktober 2006 - 20:33 #9
.
Avatar billede nph12 Nybegynder
14. oktober 2006 - 22:27 #10
OK. Hvis du kommer i tænke om, hvad programmet hedder hører jeg det gerne. Ellers tror jeg også at DU meter dækker behovet.
Avatar billede nph12 Nybegynder
15. oktober 2006 - 13:36 #11
Som altid kan man undre sig lidt over TDCs priser....

"Uanset dit forbrug kan prisen ikke overstige 299 kr. pr. måned. "

Loftet ligger jo langt over, hvad man betaler for en flatrate 160/128 Kbit/s forbindelse (pris pr. måned 179 kr.).

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_forside_priser

Det vil sige med andre ord, at man skal holde sig indenfor 172 MB pr. måned eller kan det ikke betale sig. På den anden side skal man jo så betale 179 kr. pr. måned, hvis man ikke bruge sin forbindelse.
Avatar billede leif Seniormester
15. oktober 2006 - 15:13 #12
På den anden side kan du betale 60,- om md. i 11 måneder og betale 299,- i 1 måned så er det billigere end med en Flatrate i 12 måneder.
Avatar billede nph12 Nybegynder
15. oktober 2006 - 20:07 #13
Mange tak for hjælpen