Avatar billede mallemukken Nybegynder
13. oktober 2006 - 10:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke rette eller slette bruger i sql 2005

Jeg har lige prøvet at restore en 2000 database ind i en
sql 2005, og det virker indtil viderer. en bruger der er med i restoren kan jeg ikke rette eller slette.. jeg har prøvet at slette skema fra ham. Selv hvis jeg logger ind med sa, og prøver følgende sql 'alter login user1 with name = user1'
får jeg følgende fejl:
Msg 15151, Level 16, State 1, Line 2
Cannot alter the login 'xal_supervisor', because it does not exist or you do not have permission.

er der nogen der kan hitte den???
Avatar billede bobber Nybegynder
13. oktober 2006 - 10:52 #1
Har du tjekket under security for selve instansen om du kan slette brugeren der, for jeg har været udefor at jeg ikke har kunne slette hvis jeg valgte brugeren under security for databasen eller også var det omvendt :-)

Et bud..
Avatar billede mallemukken Nybegynder
13. oktober 2006 - 10:59 #2
brugeren findes kun i user under et bestemt database navn, der er ikke oprettet et login (hvis det er det du mener)
Avatar billede bobber Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:05 #3
okey, har du så prøvet at oprette login under security og se om du så kan slette ham, jeg havde nogenlunde det samme problem og fik bøvlet mig frem til en løsning, men kan ikke huske rækkefølgen.

Hvis du stadig har den gamle DB, så slet brugeren inden du tager backup og prøv derefter at restore.
Avatar billede mallemukken Nybegynder
16. oktober 2006 - 08:09 #4
er lige ude af huset et par dage,,, prøver,,, og vender tilbage
Avatar billede mallemukken Nybegynder
13. november 2006 - 12:14 #5
, Du har ret med , at jeg er nødt til at slette serverlogin'et før jeg tager en backu
for derefter at tilføje den i 2005,, smid et svar så jeg kan give dig nogle points
Avatar billede bobber Nybegynder
13. november 2006 - 13:03 #6
Værsgo