Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:09 Der er 5 kommentarer

Konvertering av rapporter til Word format

Hei

Noen som har en ide om hvordan jeg kan ta en MS Access rapport, og konvertere / save as / eksportere denne til WORD format.

Jeg kan jo save some HTML, og ta det videre derfa, men det ser ikke bra ut.

Jeg skal ha rapporten til å se bra ut, etter konverteringen osv.
12. oktober 2006 - 13:18 #1
Eksporter rapporten i RTF-format, det kan uden videre åbnes i Word.
Filer->Eksporter, filtype: Rich Text Format (*.rtf)
Avatar billede mugs Novice
12. oktober 2006 - 14:12 #2
Eller åbn rapporten og på menulinien kan du konvertere den til Word.
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
12. oktober 2006 - 20:02 #3
Jeg har bilder (logo) i rapporten som er unik for hver kunde, å denne vises ikke i word formatet.

En løsning på dette ??

Eller noen som vet noe om det å koble word dokumenter med MS Access, som at man bare har felter i word dokumentet, som kommer fra Access.

/ Bratlie
Avatar billede mugs Novice
12. oktober 2006 - 20:07 #4
Hvorfor vil du konvertere til Word?
Avatar billede saxe_bratlie Nybegynder
12. oktober 2006 - 20:45 #5
Fordi dokumentet som skal brukes skal lastes opp som et Word dokument. jeg har følgende situasjon:

Et word dokument inneholder en del text, og en liste over mange navn. For hvert word dokument er antall navn, og selve navnene forskjellig. La oss si at det finnes 100 slike dokumenter, der 50 eller 60 av de har ett av navnene felles (noen dokumenter har kanske også 3 eller 4 av navnene felles). Om denne personen endrer mail adresse, eller noe slikt, må jeg gå igjennom 50 eller 60 dokumenter å endre dette. Det jeg da istedet ønsker er å gå inn i access databasen å endre navnet ETT sted, fremfor i alle dokumentene dette navnet kommer opp.

Dette er grunnen til at jeg vil ha navnene i MS Access, som igjen blir flettet inn i MS word.

Grunnen til at jeg ville konvertere rapporten til Word, var bare en enkel løsning, fordi all prossesering og spørring skjer internt i MS Access. Om jeg skal koble Word med MS Access, blir spørringer og integrasjons nivået mye høyere, og dermed vanskeligere.

Om du har en enkel flette løsning på overstående problemstilling er jeg åpen for det også.

/ Bratlie