Avatar billede mrbs Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Serverplads uden domæne

Hej!

Jeg skal oprette en hjemmeside for et firma som allerede har en server som styrer al deres DNS. Det vil sige at det eneste der skal hostes er http - altså uden domæne. Kender I nogen der udbyder det til billige penge?

MS
Avatar billede niels_hansen Praktikant
12. oktober 2006 - 12:23 #1
hvor meget plads er nødvendig ?
Avatar billede mrbs Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:41 #2
Altså det skal ikke bruges til andet end deres hjemmeside, så der stilles ikke enorme pladskrav. Jeg skal lige nævne at siden kører PHP og er afhængig af MySQL
Avatar billede mrbs Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:27 #3
Der er ikke nogen der kender noget??
Avatar billede goose Nybegynder
12. oktober 2006 - 13:49 #4
Jeg har før gjort følgende for at løse samme problemstilling som dig:

Find en host der passer dig.
Bestil flytning af domænet til denne host
DK-Hostmaster fremsender mail om bekræftelse af skift til nye navneservere.

DENNE MAIL SKAL I IKKE REFLEKTERER PÅ - SLET DEN!!

Nu er domænet "sat op" på den nye host, og i peger så blot DNS over på IPadressen på den nye server.

Dette kræver naturligvis at i får oplyst IPadressen på serveren, men det burde heller ikke være noget problem.

Skrevet uden ansvar, men har som skrevet selv brugt metoden et par gange.

/Goose
Avatar billede mrbs Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:13 #5
Jeg har nok mere pålidelighed til et sted hvor de helt legalt tilbyder det som en service - ellers tak for ideen ;)
Avatar billede goose Nybegynder
12. oktober 2006 - 14:23 #6
Der er da ikke noget i det som ikke er legalt, men ok

/Goose
Avatar billede leif Seniormester
12. oktober 2006 - 15:59 #7
goose -> Hvis du allerede kan kontrollere DNS hvorfor så sætte en redelering igang hvis det ikke er nødvendigt. Samt der er nogen webhosting steder som ikke tillader deres kunder selv at styre DNS.

Hvor meget plads skal der bruges ? Vi er en lille men pålidig virksomhed som faktisk anbefaler folk selv at styre deres DNS hvis de kan ellers kan vi selvfølgelig gøre det, men dette er IKKE et krav.
Avatar billede goose Nybegynder
12. oktober 2006 - 16:25 #8
leif >> Netop for at få sat serveren op til det pågældende domæne så du har et sted at pege din DNS hen på, ellers vil serveren jo ikke godkende at der bliver peget på serveren.

På den måde kan du jo også være ligeglad med om hosten tillader at styre DNS - det skal du jo alligevel ikke bruge til noget da det jo netop styres fra den nuværende placering.

/Goose
Avatar billede leif Seniormester
12. oktober 2006 - 17:07 #9
goose -> Derfor er der da stadig ingen grund til at sætte en fuld redelegering igang. Du kan da bare bede udbyder om et webhotel.

Jeg kender faktisk folk som fik lukket deres webhotel fordi de ikke ville lade den pågældende udbyder styre deres DNS.
Avatar billede mrbs Nybegynder
12. oktober 2006 - 19:06 #10
Det endte med www.i123.dk - de tilbyder servicen til ritig rimelige priser!