Avatar billede punani Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:17 Der er 10 kommentarer

Fjernbetjeningsløsninger

Hejsa,

Jeg har lidt problemer med at holde styr på alt den elektronik, som jeg efterhånden har fået i mit hjem - Så jeg har brug for en rigtig god fjernbetjeningsløsning som kan hjælpe med følgende:

1. Den skal kunne styre volumen på min PC
2. Den skal desuden kunne bruges i stuen til mit TV, Playstation 2, MediaCenter

Hvilken løsning kan hjælpe mig med alle ovenstående ting?
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. oktober 2006 - 11:19 #1
Philips Pronto
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2006 - 11:21 #2
Hvad med den her http://www.logitech.com/index.cfm/products/detailsharmony/DK/DA,CRID=2084,CONTENTID=9933 den kan vist en del !
Avatar billede lund_dk Praktikant
12. oktober 2006 - 11:21 #3
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:22 #4
Jeg vil også umiddelbart sige Philips Pronto. De har forskellige Pronto modeller. Den største i øjeblikket er et rigtigt geek toy:
http://www.remotecentral.com/tsu7000/index.html

På dette site kan du desuden se anmeldelser af utallige andre universelle fjernbetjeninger.
http://www.remotecentral.com/
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2006 - 11:23 #5
så er det noget med at du kan hente de senste oplysninger fra nettet omkring enhendn du vil styre, så mener jeg at hørt det !
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2006 - 11:24 #6
Se flere af dem her http://www.logitech.com/index.cfm/products/productlistharmony/US/EN,CRID=2080 fra Logitech !
Avatar billede tiger_dk Mester
12. oktober 2006 - 11:26 #7
dvs. Philips Pronto vs. Logitech® Harmony !
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 11:28 #8
Jeg vil nok sige at med minder der allerede er en IR port til PC'en, så vil Logitech nok være lettest at få til at fungere sammen med denne.
Avatar billede punani Nybegynder
12. oktober 2006 - 12:56 #9
Hvordan vil de virke med en PC? Skal man så købe noget ekstra for at kunne få den til at snakke samme med den, når der ikke er infrarød eller andet i PC'en?
Avatar billede venturer Nybegynder
12. oktober 2006 - 20:47 #10
Hvis du vælger logitech skal du have sat en modtager til i stil med den du bruger til trådløs mus/tastatur (radiosignaler).

Philips vil kræver at du har en IR modtager til PC'en. Disse kan købes som USB enheder. Desuden skal du så have et program der gør så PC'en rent faktisk understøtter at bliver fjernbetjent (denne bør umiddelbart følge med Logitech)