Avatar billede esearch Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:05 Der er 5 kommentarer

Overførsel af data fra excel

Jeg har et excelark bestående af 25 fyldte worksheets (65000 linjer på hver)som jeg gerne vil have overført til en tabel i Access. Hvordan gør jeg det uden at skulle overføre det sheet for sheet og derefter samle det? Er det overhovedet muligt. Jeg har forsøgt "convert to Access" funktionen men den overfører kun det første sheet.
Avatar billede mugs Novice
11. oktober 2006 - 17:34 #1
Prøv at lege lidt med denne, VARa er en tekstboks der indeholder navnet på det ark du vil importere, Me.Ark er navnet på denne tekstboks:

Dim xls As New Excel.Application
Dim VARa As String
Me.Refresh
VARa = Me.Ark
xls.Visible = True
xls.Workbooks.Open Filename:="D:\VBA\XP\Mappe1.xls"
xls.Sheets(VARa).Select
Avatar billede esearch Nybegynder
11. oktober 2006 - 23:31 #2
Hej
Tak for dit svar, men jeg er bange for at du bliver nødt til at skære det lidt mere ud i pap for mig. Jeg er bestemt ikke nogen ørn til Access, og havde egentlig bare tænkt at jeg ville bruge tabellen som underlag for en pivot lavet i excel.
Avatar billede mugs Novice
12. oktober 2006 - 05:38 #3
Hvis du lægger din e-mail, kan jeg sende et eksempel i eftermiddag.
Avatar billede esearch Nybegynder
30. august 2007 - 10:37 #4
Hej mugs. Undskyld, at jeg kom helt væk fra emnet...og blev væk. Jeg er stadig interesseret i, at høre løsningen, hvis du gider tale med mig. Under alle omstændigheder, skal du have dine point, men jeg kan ikke få en "Accepter" frem.
Avatar billede mugs Novice
30. august 2007 - 10:46 #5
Du kan ikke få accepter frem, da jeg kun har lagt en kommentar. Jeg har ikke prøvet at overføre flere ark, men kun det første ark. Men er du interesseret, kan jeg sende dig et test db, som jeg plejer at bruge her på eksperten. Blot læg din e-mail.