Avatar billede angles Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fritlægning

Mange af De der arbejder med billeder i photoshop, kender sikkert til langtidsarbejdet med at fritlægge hår. Jeg er ved at fritlægge en person til et cover, og der er rigtig meget hår. Jeg har fritlagt det hele i Quick Mask Mode. Og først nu er jeg kommet i tanke om, at jeg skulle have undersøgt undervejs, om der var huller. Og det er der, kan jeg se, når jeg fylder personen ud med Paint bucket - farven flyder ud over det hele.

Jeg har kigget min fritlægning efter flere gange og kan ikke se hvor hullet/hullerne er. Er der en lidt smartere måde at finde dem på?
Avatar billede kringleraket Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:46 #1
Prøv evt at dele området op med Edge Highlighter Tool og fyld der efter de to halvdele på skift. Nu ved du hvilken halvdel hullet befinder sig i. Gentag dette med den  halvdel hvor du nu ved hullet er. Bliv ved indtil du har lokaliseret hullet. Hvis du vil undgå huller i fremtiden, så brug shift-tasten og klik dig frem med Edge Highlighter Tool, så er der med garanti ingen huller i fritlægningsmasken.
Avatar billede angles Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:44 #2
Tak for det, det var jo en god idé. Vil jeg huske fremover.
Ligger du et svar ?
Avatar billede kringleraket Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:56 #3
Jep!
Avatar billede angles Nybegynder
11. oktober 2006 - 17:20 #4
Så får du nemlig point :)
Avatar billede kringleraket Nybegynder
11. oktober 2006 - 19:26 #5
Tak skal du ha  :-)