Avatar billede killerdane Nybegynder
10. oktober 2006 - 23:10 Der er 7 kommentarer

nyt skærmkort.

Hej alle kloge hoveder.
Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af et ati radeon x1600 agp pro, så jeg kan spille de nyeste spil, eller rettere min søn kan. Jeg har fjernet det gamle under enhedshåndtering tillige,ed driverne, men efter jeg satte det nye i, får jeg kun startskærm, med optælling af ram og navn på kortet og derefter mulighed for at vælge fejlsikret m.v.
Mit spørgsmål er hvordan jeg får min computer til at snakke med mit nye killer-kort. -Er det drivere,harware defekt, bundkort?
Jeg kører 2.66 pentium 4 og har en giga ram.

vh.

Tom
Avatar billede allanfo Praktikant
10. oktober 2006 - 23:27 #1
Er der stik på grafikkortet til et strømstik? Det kort skal sikkert strømforsynes direkte fra strømforsyningen.
Avatar billede combo Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:50 #2
Prøv at køre computeren i fejlsikkert tilstand og genstart.
Instalere derefter driveren til dit nye skærmkort.
Se manual
https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/manuals/rv530_radeonx1600.pdf
Hvis du har fulgt manualen og den stadig ikke virker, er dit skærmkort sikkert defekt.
Benyt dig af din reklamationsret.

Ps.
Jeg går udfra at du har prøvet at sætte det gamle skærmkort i og computeren fungere normalt.
Pøj pøj med det.
Avatar billede killerdane Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:14 #3
Problemet er at jeg ikke kan vælge nogen boot. Heller ikke fejlsikret. Kortet er spritny, og Bios er opdateret. Og når jeg kan se kortet, så må det jo virke? nu prøver jeg med en ældre driver. Jeg vender tilbage:-)
tak for linket til combo:-D
Avatar billede killerdane Nybegynder
13. oktober 2006 - 17:27 #4
efter flere bootforsøg og lidt driverinstallation før fysisk indsættelse af kortet lykkedes det.
Men tak
Avatar billede killerdane Nybegynder
14. oktober 2006 - 21:27 #5
hvordan får jeg givet combo sine 15 for et nice link??
Avatar billede venturer Nybegynder
14. oktober 2006 - 21:33 #6
Venter på at han smider et svar. Så nu må du bare vente og se om han holder øje med de spørgsmål han er aktiv i.
Avatar billede combo Nybegynder
15. oktober 2006 - 00:19 #7