Avatar billede fiscal Nybegynder
10. oktober 2006 - 13:53 Der er 3 kommentarer

Opsætning af ZyWall 2

Hej allesammen. Jeg ville hører om man kan sætte en switch op, så en bestemt computer på netværket kun kan komme på internettet, så den ikke kan kommunikere med andre computere eller printere på netværket. Computeren skal fungere helt alene, så en hacker eller en virus ikke kan sprede sig på netværket andre computerer.

det drejer sig om en ZyWall 2 switch.

På forhånd tak for svar..
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:37 #1
det kræver en contentswitch dvs layer 4 og det er den indbyggede swtich i din zywall firewall ikke... men afhængig af din netværksopsætning burde du kunne subnette dig til det, dvs sæt dne pc som ikke skal have adgang til noget på sit eget vland i switchen... jeg mener man kan sætte vlan op i en zywall2.
Avatar billede spine Nybegynder
24. oktober 2006 - 11:42 #2
jeg har kigget i manualen, og den kan noget der minder om vlan, nemlig IP alias... kig i afsnit 5-8 sådan kan du løse det.
http://www.zyxel.dk/web/support_download_detail.php?sqno=114334
Avatar billede fiscal Nybegynder
31. oktober 2006 - 17:13 #3
tusind tak for svar..