Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
10. oktober 2006 - 10:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er ALDI LCD tv tilbud et godt køb?

http://www.aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_41/OFF01.HTM

Jeg overvejer stærkt at købe dette TV. Er dette et godt køb? Godt nok kun 8 ms reaktionstid, men er det ikke acceptabelt til TV? Jeg kunne måske også finde på at købe en xbox360 senere og slutte til, eller en Wii.

Kom med råd, helst i PRO og CONS.
Alle fornuftige og begrundede svar uanset om de anbefaler eller fraråder TV'et vil få en lige stor del af point.
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
10. oktober 2006 - 11:30 #1
Umiddelbart ser Spec. godt ud, men jeg har det selv sådan, at jeg bedst kan lide mærkevarer på tv området. Pris og kvalitet plejer at følges ad, og det her er billigt.
Men må medgive, at iflg. spec: kan den sammenlignes med denne http://merlin.dk/Default.aspx?ID=253&PID=575&ProductID=5061 som jeg ellers synes lyder som et fornuftigt køb.
Så alt i alt, personligt ville jeg ikke købe, men kun set på spec. kan det sagtens forsvares at købe en. Man skal bare være klar over, at selv om 2 tv lyder ens, så kan der være stor forskel på hvilken type paneler der er brugt, og dermed hvilken kvalitet man får.
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:33 #2
Jeg tænkte, der er ikke noget "filter" på denne model, betyder det så det bliver kornet og grimt?
Og 8 ms respons, betyder det at hvis jeg ser fodbold at der er slør på spillerne?
1000:1 hvor godt er det og hvad betyder det?
Jeg kan ikke se nogle synsvinkel specs på denne?
Er lysstyrken god nok?
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
10. oktober 2006 - 14:54 #3
Det er meget svært at vurdere et tv ud fra de spec der er. Er det gode paneler der sidder i, kan det være super godt. Er det dårlige, kan det være skidt og grynet som du siger. Jeg kunne aldrig selv finde på at købe et tv jeg ikke havde set tændt i butikken, eller hvor jeg vidste der var en tilbageleveringsgaranti, også i forhold til pixel fejl.
Men 8 ms er ok. Man vil formentlig ved en ishockey kamp se noget slør når det går rigtig stærkt.
1000:1 er kontrasten, altså hvor godt den viser helt hvide og helt sorte farver. Jo højere desto bedre. Det her er i den lavere ende, men har man et rum hvor man kan mørkeligge fint, så betyder det mindre.

Du skal prøve at se denne side, det kan være der er en test af lige nøjagtig dit tv....  http://www.flatpanels.dk/index.php

Der er i øvrigt også en super duper gennemgang af spec osv osv osv....
Avatar billede bertelsenbo Nybegynder
15. oktober 2006 - 09:21 #4
Jeg kan vidst ikke trække den længere. Tak for svar christiansenbo.

Jeg har købt fjernsynet og det er lækkert! Jeg er fuld tilfreds med kvaliteten selvom det er et b-panel.