Avatar billede lund_dk Praktikant
09. oktober 2006 - 16:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af blog

Jeg har lavet mig en lille blog..

Kunne godt tænkte mig en vurdering af denne.

Er klar over den ikke er CSS valid, det kommer :)

findes på www.lund.dk
Avatar billede apo Praktikant
09. oktober 2006 - 17:07 #1
Den er heller ikke XHTML-valid: "Failed validation, 33 errors" - men det kommer nok ;o)

Det ser fint ud og jeg kan godt lide, at layoutet er bygget op som en avis.

Jeg synes, at du skal arbejde mere med at lave en logisk opbygning af blog-siden. Jeg måtte bruge noget tid på at finde ud af hvorfor der ikke skete noget når jeg klikkede på linkene under "Seneste kommentarer:".

Det er let at overse kommentarerne neden under blog-indlægget da der ikke er noget der forbinder blog-indlæg og kommentar-rubrikken (baggrundsfarverne er tilmed forskellige). Man kan let tro at kommentarerne blot er en beskrivelse af hvordan man bruger formularen ved siden af - ikke det man bruger tid på at læse hvis det er kommentarerne man leder efter.

--

Jeg tror at du vil få større respons hvis du udlover nogle points. 0 points virker fedtet set i forhold til, at points er det eneste 'betalingsmiddel' på Eksperten. Mange vil gerne have lidt for deres tid ud over æren ved at hjælpe andre :o)
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. oktober 2006 - 17:36 #2
Hej apo

Skal lige høre hvad du mener med
"Jeg måtte bruge noget tid på at finde ud af hvorfor der ikke skete noget når jeg klikkede på linkene under "Seneste kommentarer:"

Korrekt, måske en bedre overgang mellem kommentar og blog indlæg ville være bedre.

"lave en logisk opbygning"
Nogen specielt du tænker der?
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. oktober 2006 - 17:52 #3
Forresten giver gerne point for svar - når spm er færdig, kan jeg oprette nyt spm med points i :)
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. oktober 2006 - 17:53 #4
Har sat point på denne i stedet, så glem ovenstående kommentar:p
Avatar billede doggy82 Praktikant
09. oktober 2006 - 18:37 #5
Du burde sætte baggrundsfarve på :)
Du kan ikke være sikker på at alle har hvid baggrund per default.
Avatar billede old-faithful Praktikant
09. oktober 2006 - 18:50 #6
Jeg synes generelt at siden ser fin ud.

Måske kunne der godt være en anelse mere luft omkring teksten nogle steder. Inspirationen fra Berlingske er tydelig, men jeg synes ikke at det gør noget, og det understøtter det avisformat du har valgt.

Normalt anbefaler man ikke skrifttyper med seriffer til nettet, men jeg synes ikke at det gør så meget, så længe du sørger for at opretholde en opsætning med korte tekststykker og linjer.

//Old-Faithful
Avatar billede kimols1 Nybegynder
09. oktober 2006 - 19:26 #7
flot side og fed ide med et avislayout. prøv måske at eksperimentere med en anden baggrundsfarve end lige hvid.

keep up the good work!
Avatar billede radiohead Nybegynder
09. oktober 2006 - 23:00 #8
Fin side... Cool med et "avislayout" :)

Det ser ikke ud til, at du har formvalidering på nogle af dine inputs..?
Det ville nok være en god idé, hvis du gerne vil beholde dine data :)
Avatar billede radiohead Nybegynder
09. oktober 2006 - 23:01 #9
Det er rent faktisk tilladt at bruge gnyffer ( ' ) i dit søge felt ... :P
Avatar billede lund_dk Praktikant
14. november 2006 - 17:27 #10
lukker igen..