Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 15:54 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med hastighed på TDC´s net? andre med samme problem?

Disse hastigheder skulle jeg kunne forvente:
2048 1576-1740(Kbit/s) 197-218(KByte/s)
512 376-435(Kbit/s) 47-54(KByte/s)

Har en 2048/512 forbindelse, men pt. er den http://frip.dk/hotpop/tdc-hastighed.JPG

Jeg har gjort som TDC anbefaler, og kørt direkte gennem modem, men det havde ingen effekt. Hastigheden var ikke den samme!!

Har desuden tjekket om div. programmer stod og brugte nettet, men det var der ikke.

Er der andre der oplever samme problem?
Mit problem er dagligt og i indtil flere timer!!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 15:55 #1
Upload er altid som den skal være - det er ALTID download der er gal!
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 15:56 #2
"Jeg har gjort som TDC anbefaler, og kørt direkte gennem modem, men det havde ingen effekt. Hastigheden var ikke den samme!!"

Rettes til: Jeg har gjort som TDC anbefaler, og kørt direkte gennem modem, men det havde ingen effekt. Hastigheden var den samme!!
Avatar billede leif Seniormester
08. oktober 2006 - 16:17 #4
Jeg vil mene fejlmeld forbindelsen. Har du prøvet med 2 forskellige maskiner ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 16:24 #5
ok - det er så 4. gang jeg fejlmelder forbindelsen...
Ja det er testet på 2 maskiner,og der er ingen forskel.

Skulle have beholdt Stofanet - der fik man da det man skulle have!
Avatar billede leif Seniormester
08. oktober 2006 - 16:26 #6
Er det en TDC privat eller Erhverv ? Jeg har ingen problemer på alle mine TDC Erhvervsforbindelser.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 16:33 #7
Det er TDC medarbejderbredbånd
Avatar billede leif Seniormester
08. oktober 2006 - 16:40 #8
Prøv at snak med din virksomhed, så må de tage fat i TDC, det hjælper engang imellem.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 16:53 #9
ok - til info er den nu nede på 128 i download :(
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. oktober 2006 - 17:09 #10
Nu ved jeg ikke hvor du bor John, men her i Ringkøbing-Holstebro området har det været tosset med svingende hastigheder de sidste par dage, det er så ok i øjeblikkekket. Og generelt mener jeg det kører ok, har en 2048/640 og bor over 7 km fra central.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. oktober 2006 - 18:06 #11
Og hvis det er en af de gamle Speedstream modemer de har givet dig, så få det byttet, har det fra en TDC mand, de kan være ustabile. :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 18:59 #12
Bor i Aalborg :)

Modem er et Siemens speedstream 4100 - er det et gammelt et?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 19:00 #13
Mener jeg har 3 km til centralen...
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 19:04 #14
Nu er den bedre: 1024/512...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. oktober 2006 - 19:37 #15
Mit hedder 5450, men jeg har også bredbåndstelefoni samtidigt.Så det kan være det er specielt.
På et tidspunkt før jeg fik bredbåndstelefoni var der en fra TDC og skifte det gamle modem.
Sender lige en hastighedstester med fra TCD  som desværre er udgået.
http://download.yousendit.com/97375E8723EFB957
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. oktober 2006 - 19:58 #16
08/10-2006 19:37:44>hastighedstester fra TDC sevfølgelig, synes den virker bedre end det andet stads inde på deres hjemmeside.
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 20:17 #17
http://frip.dk/hotpop/tdc-hastighed2.JPG

Så kører jeg for fuld skrue :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 22:01 #18
Lukker for nu - må jeg få nogle svar?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. oktober 2006 - 22:48 #19
Pliing..:-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2006 - 22:56 #20
Mangler leif :)
Avatar billede leif Seniormester
08. oktober 2006 - 23:26 #21
Springer over
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. oktober 2006 - 23:52 #22
John du tager selv de 100.
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2006 - 19:39 #23
OK :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2006 - 19:47 #24
Til info:
"
Hej John

Jeg har fået lavet nogle forskellige tjeck. Der er problemer med at give dig hastigheden. Der er bestilt tekniker til at løse problemet på torsdag d. 13 oktober, hvorefter du formodentligt vil opleve at du får det lovede.

Vi beklager meget problemerne. Håber meget at det virker efter torsdag. Kan vi ikke lave en aftale at du på fredag giver en melding om det er blevet bedre. Så tager vi også kompensationen op der, så du ikke betaler fuld pris for "2mbitten".

Håber dette er til hjælp og jeg beklager endnu engang de problemer der har været.

MVh

Henrik Overgaard, TDC Erhverv"

+

"Hej John

De snakkede om en overbelastning, som skulle afhjælpes torsdag.... så det er ikke altid kunden der tager fejl!!!!

Fint du kontaktede os, og jeg skal nok hjælpe efterfølgende med at refundere lidt af "den tabte hastighed" via en kreditering.

Bare kontakt mig fredag, da det vil være lidt tosset at kigge på det, hvis det ikke afhjælper fuldt ud!

Mvh

Henrik Overgaard, TDC Erhverv"

Kanon service - fik denne besked 1 time efter jeg havde klaget.
Kunne dog godt ønske mig at det blev lavet noget hurtigere ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2006 - 19:48 #25
Måske det kan have noget at sige at jeg skrev at jeg havde fortrudt mit skifte fra Stofanet til TDC :D
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. oktober 2006 - 19:56 #26
Godt de gør noget ved det, var ude  for d. 25/9 da TDC skulle nedgradere forbindelsen fra 4096 til 2048, min forbindelse kunne ikke trække 4 Mbit.
Herefter var mit bredbåndstelefoni ude af drift i 4 dage inden de fik det fixet.
Har efter det tegnet abonnement på de skal ordne det, både internet og telefoni indenfor 10 arbejdstimer hverdag pris 22,- om mdr.
Takker for point:-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
09. oktober 2006 - 20:03 #27
Selv med over 7 km til central, får jeg de hastigheder her:
http://img61.imageshack.us/img61/7130/screenhunter001nz6.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. oktober 2006 - 20:28 #28
Har lige testet igen - den er meget stabil om aftenen efter 20:00:
download 204 kbyte(s
upload 53 kbyte/s
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. oktober 2006 - 15:54 #29
Til info, så har min forbindelse været stabil lige siden :)
Avatar billede leif Seniormester
22. oktober 2006 - 16:01 #30
Dejligt at høre