Avatar billede nico-nico Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:18 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Er Easynews ulovligt?

Jeg er medlem af Easynews, som jo koster penge. Men er det overhovedet lovligt, og er der eksempler på folk, der er blevet sagsøgt, fordi de har brugt Easynews til at hente eksemepelvis DivX-filer ned?
Avatar billede kenp Novice
08. oktober 2006 - 14:20 #1
ja det er ulovligt..
Avatar billede coderdk Praktikant
08. oktober 2006 - 14:44 #2
Det er vel kun ulovligt at downloade ophavsretsbeskyttet materiale, uden tilladelse fra ophavsretshaveren ;)
Avatar billede nico-nico Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:50 #3
Men er der nogen, der har kendskab til sager, hvor brugere af Easynews er blevet hevet i retten? Jeg tænker bare, at man har jo givet sine kreditkortoplysninger. Er det ikke let at finde beviser i sådan en sag så?
Avatar billede coderdk Praktikant
08. oktober 2006 - 15:00 #4
Jeg har endnu ikke hørt om nogen der er levet hevet i retten for at have downloadet fra easynews/giganews/newshosting eller lignende...
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. oktober 2006 - 19:02 #5
Det er selvfølgelig ikke ulovligt at bruge easynems, giganews osv af betalings news servere, men ja det er ulovligt at hente ophavsbeskyttet materiale, og det er lige meget hvorfra man henter det.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
08. december 2006 - 08:49 #6
brug for mere hjælp ?