Avatar billede blackdizz Nybegynder
08. oktober 2006 - 12:28 Der er 10 kommentarer

Pixelfejl på TFT Skærm

Hej kunne godt bruge nogle forslag her.

igår (lørdag) var jeg inde i Føniks computer http://www.fcomputer.dk/ og købte denne skærm: 19 LG 1952TQ-SF TFT (4ms). en skørm fra LG. 2.039,00 kr.- da jeg så kom hjem opdagede jeg hurtigt at der var en "PixelFejL" på min skærm en pixel somheletiden lyser grøn. så jeg har mig at tage der ned imorgen (mandag) og klage ;) men nu når jeg har læst rundt omkring på nettet ser det ud som om det er svært at få byttet den hvis det kun er en pixel.

min pixel sidder i
længde 6 cm
brede 14,5 cm

14,5 er lige i miden af skærem og så 6 cm ind.. det er ret meget og man kann ikke ungå og se den.
har læst at der næsten altid vil være pixelfejl men de fleste er ude i "magen" så de næsten ikke kan ses men min kan altså ikke ungås at se..

og nu var jeg så dum at gå ned og købe den og ikke bestille den over nettet. hvis jeg hvade bestilt den kunne jeg jo barebytte den med 14 dage returret :D

men nogle gode forslag om hvad jeg skal gøre og om jeg overhovdet kan få den byttet for gider sku ikke side og se på en grøn brik hele tiden :D
Avatar billede blackdizz Nybegynder
08. oktober 2006 - 12:36 #1
nu så i ikke tager fejl af placeringen

så højden/breden er den 14,5cm op fra bunden af
og længden er dem 6 cm ind fra venstre side af
Avatar billede smackers Nybegynder
08. oktober 2006 - 12:52 #2
du har altid retur-ret pr. dansk lov!!!
ring, email, post til dem og sig at du vil returnere varen.
send en kopi til dig selv saa du har bevis for at du har bedt om at returnere varen hvis du skulle faa brug for det senere.

tag ikke et nej for svar!! det er din ret at kunne returnere enhver vare saavel  i en butik som paa nettet!
Avatar billede smackers Nybegynder
08. oktober 2006 - 12:56 #3
se punkt 3.5

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/sager/internete-handel/internetrapport/

send den smoere til butikken, evt en kopi til forbrugerombudsmanden!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2006 - 13:03 #4
"det er din ret at kunne returnere enhver vare" - nej, det er det ikke ved køb i forretning.
Avatar billede smackers Nybegynder
08. oktober 2006 - 13:18 #5
ahh, jeg laeste galt. troede at blackdizz koebte online paa http://www.fcomputer.dk/
Avatar billede off-line Nybegynder
08. oktober 2006 - 13:21 #6
Man har vist ikke, uden videre, ret til at få bytte en skærm med kun een pixelfejl.
Men mange forretninger giver aligevel den garanti, at man kan få byttet, inden
for en uge. Det bedste vil, efter min mening være, at tage skærmen med ned i
forretningen, og høfligt bede om, at få den byttet, idet du går ud fra, at
forretningen har samme gode service som andre.
Avatar billede blackdizz Nybegynder
08. oktober 2006 - 14:58 #7
ja jeg købte den inde i butikken i kbh...
så de skal ikke bytte den eller hvad?
det kan da ikke være rigtig hvis de ikke gider bytte den. De sælger en skærm med fejl på jeg kunne forstå man kan leve med det hvis det var ude i kanten men 6cm inde og lige midt på skærmen i højden.
kan man altså ikke ungå at se og Blive ireterret over hver gang man ser den :D

men den er pakket sammen igen og venter så bare til imorgen

men ved ik om jeg skal ringe først eller bare tage der ned.
vil helst ikke tage der ned forgæves ;D

og nogle som har nogle gode tip evt. nogle link til lov'en som jeg kan fyre af;)
Avatar billede peet49 Nybegynder
08. oktober 2006 - 19:56 #8
Det har lige været i højeste ret, hvor det blev sagt, at der skal mere end 5 eller 7 pixelfejl til, før det er en fejl.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. oktober 2006 - 20:11 #9
Gode tips? Nej, kun en dårlig undskyldning: Du kan påstå, at du ikke var blevet gjort opmærksom på (og ikke på forhånd kendte) industristandarden/praksis omkring døde pixels.
Avatar billede blackdizz Nybegynder
09. oktober 2006 - 00:31 #10
erikjacobsen
det vil jeg prøve llidt på og spille dum :)
hvis de ikke bytter den første gang jeg spørger pænt ;D
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester